زورگیر بزرگراه نیایش در برابر اتهام محاربه؛ این تبعه خارجی به تازگی از زندان آزاد شده بود!

۱۲روز پس از انتشار فیلم جنجالی زورگیری در بزرگراه نیایش که در جریان آن جوانی با تهدید قمه اموال یک راننده زن را سرقت کرده بود، پرونده این زورگیری با صدور کیفرخواست برای متهم به اتهام محاربه به دادگاه فرستاده شد.

به گزارش تازه‌نیوز، این حادثه عصر روز چهارشنبه ۲۶مردادماه امسال در بزرگراه نیایش اتفاق افتاد. آن زمان بزرگراه زیر بار ترافیک عصرگاهی بود و خودروهای زیادی در ترافیک گرفتار شده بودند. یکی از این خودروها یک پژو ۲۰۶و راننده‌اش دختری جوان بود. درست در همان لحظات که خودروها توقف کرده بودند ناگهان پسر جوانی که یک قمه در دست داشت سراغ راننده ۲۰۶رفت، در ماشین را باز کرد و با تهدید توانست موبایل دختر جوان را زورگیری و در ادامه سوار بر موتورسیکلتی که در آن سوی بزرگراه منتظرش بود، فرار کند. این سرقت خشن مقابل چشمان بهت زده سایر رانندگان اتفاق افتاد و چند دقیقه طول کشید.

به نقل از همشهری، یکی از رانندگان توانست با گوشی موبایلش از لحظه زورگیری فیلمبرداری کند و انتشار این فیلم در شبکه‌های اجتماعی جنجال زیادی به پا کرد. با انتشار این فیلم گروهی از کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران وارد عمل شدند و توانستند سارق را شناسایی کنند. او یکی از اتباع افغانستان و مجرمی سابقه‌دار بود که به تازگی از زندان آزاد شده بود. در این شرایط مأموران توانستند متهم را دستگیر کنند. تحقیق از او نشان می‌داد که وی با همدستش با این شیوه از ده‌ها نفر زورگیری کرده ‌است.

از آن روز تا به حال بررسی ابعاد مختلف این پرونده در دادسرا ادامه داشت تا اینکه روز گذشته دادستان تهران از صدور کیفرخواست برای متهم به اتهام محاربه خبر داد. علی صالحی در جلسه شورای‌عالی قضایی از تشکیل یک قرارگاه ویژه برای مقابله سریع، قاطعانه و قانونی با سارقان مسلح، زورگیرها و افراد شروری که امنیت جامعه را سلب می‌کنند خبر داد و گفت: جلسات این قرارگاه به‌صورت مستمر در دادسرای تهران در حال برگزاری است؛ ضمن آنکه ۲شعبه دادسرای ویژه سرقت‌های مسلحانه را نیز به این امر اختصاص داده‌ایم.

او ادامه داد: با تلاش و زحمات شبانه‌روزی و پس از پیگیری‌های به عمل آمده، قرار مجرمیت و کیفرخواست سارق مسلح بزرگراه نیایش با اتهام محاربه صادر و این پرونده روز دوشنبه به دادگاه ارسال شد.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.