قدردانی از سفرهای استانی و تلاش‌های یکساله دولتمردان

تذکر رهبر انقلاب به دولت: قیمت مسکن و اجاره‌بها سرسام‌آور است!

رهبر انقلاب تاکید کردند: ما در قضیه‌ی مسکن خیلی عقبیم. نتایجش را هم دارید میبینید. قیمت خانه، اجاره‌ی خانه سرسام‌آور است. خب مردم واقعاً در زحمتند…

به گزارش تازه‌نیوز، رهبر معظم انقلاب صبح امروز در دیدار با رئیس جمهور و اعضای هیات دولت سیزدهم، به بیان برخی نکات مهم اداره کشور و توصیه‌هایی به دولت پرداختند که بخش‌هایی از بیانات ایشان را به شرح زیر می‌خوانید.

*به نظر من مهمترین توفیق این دولت زنده کردن امید و اعتماد در مردم است، مجموع عملکرد دولت چه شخص رئیس‌جمهور محترم، چه مسئولین در بخشهای مختلف به مردم این احساس را داد که دولت وسط میدان است، مشغول کار است، دارد تلاش میکند. و برای آنها خدمت میکند، خدمت‌رسانی میخواهد بکند. این [کار] امید مردم را اعتماد مردم را تا حدود زیادی احیاء کرد.

*یک توفیق دیگری که شما پیدا کردید این سفرهای استانی است. این خیلی حادثه‌ی درخشان و مهمی است. این که سی و یک سفر در یازده ماه انجام بگیرد به سرتاسر کشور، نقاط محروم، دورافتاده، صحنه‌های کم‌نظیری اتفاق بیفتد و دیده بشود از همدلی صادقانه‌ی با مردم. نظارت میدانی به مسائل گوناگون مردم این خیلی چیز مهمی است.

* توفیق دیگر دولت، جوانگرایی درمجموعه‌ی اجرایی کشور است. این موجب میشود که حلقه‌ی فرسوده‌ی مدیران باز بشود، یک نفس تازه‌ای به دستگاه‌های اجرایی کشور دمیده بشود این خیلی چیز خوبی است. این را حفظ کنید. البته جوانها هم در مواردی اشتباه میکنند اما می‌ارزد اینکه بدنه‌ی اجرایی کشور یا تقنینی کشور با روح جوان اداره بشود. این خطاها به تدریج برطرف خواهد شد و ان‌شاء‌الله مدیران قوی خوبی تربیت خواهند شد.

* توفیق دیگر شما این است که این دولت از فرافکنی و بهانه ‌تراشی احتراز کرده. مسئولیت‌پذیر بوده. ما نشنیدیم  در این مدت از مسئولین محترم دولتی که بگویند آقا نمیگذارند کار کنیم، اختیار نداریم. از این حرف‌ها نشنیدیم از شما. این مسئولیت‌پذیری خیلی چیز خوبی بود.

* یک توفیق دیگر این دولت این بود که جامعه را از حالت چشم‌انتظاری و نگاه به بیرون خارج کرد. از اینکه دائم منتظر باشیم ببینیم دیگران درباره‌ی ما چه میگویند چه تصمیم میگیرند چه کار میخواهند بکنند، از این حالت خارج شده.

* به ظرفیت‌های داخل کشور اهمیت داده شده روی آنها تکیه شده و کار دارد میشود؛ اینکه بگویند که حالا باید حتماً با فلان کشور ارتباط برقرار کنیم تا مشکلات‌مان حل بشود یا فلان گره باید از فلان جا باز بشود تا مشکلات ما حل بشود این خیلی برای کشور مضر است. این شرطی کردن حوادث کشور و در انتظار دیگران نگه داشتن چیز بدی است که این الحمداللّه در دولت شما به میزان زیادی کاسته شده.

مجموعه‌ی مدیران اصلی اقتصاد کشور باید منسجم عمل کنند. یک مواردی خلاف این مشاهده میشود. حتماً سعی کنید که در زمینه‌ی مسائل گوناگون اقتصادی به نظر واحد برسید اگر  به نظر واحد هم نرسیدید آن نظری که رُجحان پیدا میکند دیگران هم همان نظر را تقویت کنند.

این‌طور نباشد که یکی از مسئولین اقتصادی ــ حالا چه مسئولین ستادی اقتصادی، چه مسئولین اجرایی اقتصادی ــ یک حرف بزند یکی یک حرف دیگر بزند. فرض کنید در مثلاً مسئله‌ی حذف ارز ترجیحی کسی یکجور بگوید، کسی یکجور دیگر بگوید، این نمیشود. باید همه یک حرف بزنند همه یک منطق را دنبال بکنند.

بخش مسکن یکی از اولویتهاست. مسکن خیلی مسئله‌‌ی مهمی است. اولاً خود حرکت در بخش مسکن ایجاد اشتغال میکند. خود ورود در قضیه‌ی مسکن برای تعداد زیادی از افرادی که کارشناس این مسائل هستند، شغل ایجاد میکند.

ثانیاً در مسئله‌ی مسکن ما به خارج وابستگی نداریم. زمینش مال خودمان است، مصالحش مال خودمان است، طرّاحی اینها مال خودمان است.

بنابراین به مسئله‌ی مسکن باید رسید. ما در قضیه‌ی مسکن خیلی عقبیم. نتایجش را هم دارید میبینید. قیمت خانه، اجاره‌ی خانه سرسام‌آور است. خب مردم واقعاً در زحمتند. یکی از اولویتهای قطعی در مسائل اقتصادی، بخش مسکن است.

۱ نظر
  1. حسن زاده

    تا وقتی نقدینگی سرسام آور و سفته بازان و محتکران مرتبا وارد این بازار می شوند و دولت هم هیچ کاری برای خروج این پول ها نمی کند و هر روز بازار سرمایه شاهد خروج میلیارد ها تومان پول است وضع مردم عادی هر روز بدتر می شود ؛ حرف زدن چه فایده ! محل سرمایه گذاری مگر قرار نبود بورس باشد !!!! چرا بورس را نابود کردید و مسکن را به عرش رساندید ؟!!! چرا مالیات نمی گذارید و برخورد نمی کنید!!!!!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.