پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۹ شهریور/ بازار سرمایه ریزش می‌کند؟

پیش بینی بورس برای فردا چهارشنبه ۹ شهریور به چه صورت است؟

به گزارش تازه‌نیوز، شاخص بورس تهران امروز ۸ شهریور ۱۴۰۱ با افت ۳۸۷۵ واحدی به محدوده یک میلیون و ۴۴۱ هزار واحدی رسید. این افت ناچیز در شرایطی رقم خورد که بازار شدیدا تحت تاثیر ابهامات برجامی است. اما شاخص هم وزن با رشدی ناچیز در محدوده ۴۱۰ هزار واحدی باقی ماند.

هرچند با استمرار حضور حقیقی‌ها در سمت خرید سهم‌های کوچک‌تر بازار، شاخص کل هم‌وزن ۱۴۳ واحد ارتقا یافت اما نزدیک به ۵۰ درصد از دادوستدهای سهام در دامنه منفی انجام و با کاهش قیمت پایانی مواجه شد.

اغلب فعالان بازار سرمایه می‌گویند که باید برجام هر چه سریع‎‌تر تعیین تکلیف شود تا ما بدانیم چگونه و در بازاری سرمایه‌گذاری کنیم. این تعیین و تکلیف برجام معاملات سهامداران حقیقی و حقوقی‌ها تحت‌الشاع قرار داده است و پس از مشخص شدن نتیجه روند بورس نیز مشخص می‌شود.

این بدان معناست که سهامداران در انتظار تعیین وضعیت برجام، برای تعیین وضعیت استراتژی خود هستند. اگر توافق شود از سهام ریالی همانند خودور، بانکی، حمل و نقل، بیمه‌ای و مثال این موارد استقبال خواهد شد. چرا که استراتژی سهامداران دریافت سود بیشتر است.

پیش‌بینی بورس فردا

آراد پورکار، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: معاملات بورس فردا احتمالا متعادل رو به منفی باشد. علت آن افزایش عرضه‌ها و شکستن حمایت یک سری از سهام خودرویی‌ها است. از سوی دیگر امروز ارزش معاملات بازار کاهش یافت.

این کارشناس بازار سرمایه توضیح داد: شاخص کل هنوز نتوانسته مقاومت یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحد را رد کند و احتمال اینکه تا محدوده یک میلیون ۴۰۰ الی یک میلیون و ۳۲۰ هزار واحد برسد وجود دارد.

پوکار با اشاره وضعیت برجام گفت: خبرهای برجامی تاثیر زیادی بورس دارد. اگر مذاکرات برجام هر چه زودتر تعیین و تکلیف شود، بورس نیز می‌تواند مسیریابی درستی باشد و به رشد برسد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.