وزیر کشور تکلیف راهپیمایی اربعین را مشخص کرد

وزیر کشور گفت: راهپیمایی اربعین منوط به آرامش عراق است.

به گزارش تازه‌نیوز،  وزیر کشور در رابطه با آخرین تصمیم گیری‌ها در خصوص راهپیمایی اربعین، برگزاری آن را منوط به آرامش در عراق دانست و گفت: رایزنی با مسئولان عراقی در این زمینه ادامه دارد.

احمد وحیدی وزیر کشور در رابطه با اینکه با توجه به اتفاقات اخیر بغداد و بیانیه سفارت ایران، راهپیمایی اربعین برگزار می‌شود: گفت البته ما امیدوار هستیم مسائل عراق به سرعت با اندیشه ورزی و عقلانیتی که آنجا به خرج داده خواهد شد، حل و فصل شود. کشور عراق کشور بسیار مهمی است و ملت عراق دوست و بردار ما هستند و ما یک ملت و امت مشترک هستیم.

وی ضمن ابراز نگرانی از وقایع پیش آمده در عراق، افزود: امیدوار هستیم با رفع و رجوع شدن مسائل عراق، در مسأله اربعین ما خللی وارد نشود.

وحیدی ، تصریح کرد: گفتگوی ما با مسئولان عراقی مرتب انجام می‌شود. از طریق سفارت و کنسولگری خود با برخی از دوستان در عراق صحبت داشتیم و باید منتظر بمانیم تا شاهد آرامش بیشتر در عراق باشیم تا بعد بتوانیم تصمیم گیری کنیم.

وی پیرامون اقدامات اخیر ستاد اربعین در رابطه با برگزاری راهپیمایی اربعین، افزود: ما و ستاد اربعین مرتب در این رابطه جلسه داریم و موضوعات مختلف بررسی می‌شود و در حال حاضر هم موضوعات دنبال می‌شود. کار در طرف ایران با شتاب و قدرت لازم دنبال می‌شود و بسترها و نیازهای منطقه و مرزها در حال فراهم شدن است.

وزیر کشور گفت: اتفاقات عراق در آماده سازی زمینه‌ها در ایران تأثیری ندارد. بحث حمل و نقل و موضوعات دیگر در دستور کار ما قرار دارد؛ مسأله خاصی نداریم مگر آنکه مشکلات ما با وزارت راه و نا آرامی‌های به وجود آمده حل و فصل شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.