آخرین مرد قبیله و تنهاترین مرد جهان درگذشت! +ویدئو

جسد آخرین مرد قبیله بدوی آمازون مردی که به «مرد سوراخ» معروف شده بود، پیدا شد.

به گزارش تازه‌نیوز، آخرین مرد قبیله ای بازمانده از جامعه خود که در اعماق آمازون پنهان شده بود، مرده پیدا شد. مردی که به «مرد سوراخ» معروف شد، به تنهایی در زمین های بومی تانارو در جنگل های بارانی آمازون در ایالت رودونیای برزیل زندگی می کرد. این گوشه نشین که بارها از تماس با افراد خارجی اجتناب می کرد توسط فعالان بومی فونای (Funai) به دلیل تکنیک های عجیب شکارش مورد توجه قرار گرفت.

فونای پس از اینکه برای اولین بار در سال ۱۹۹۶ او را دید، مرد سوراخ را دید که برای طعمه‌هایش تله‌هایی در سوراخ‌های عمیقی که در طبقه اول حفر کرده بود می‌گذاشت. تلاش برای ارتباط با آخرین مرد این قبیله در آمازون، از طریق تماس مستقیم یا با گذاشتن بسته های غذایی برای او، همیشه رد می شد. گمان می رود که بقیه قبیله او در دهه ۸۰ به دلیل زمین خواری و دامداری مردند. جسد او در ۲۳ اگوست در یک بانوج در یک کلبه پیدا شد.

اعتقاد بر این است که او می‌دانست که در شرف مرگ است، زیرا یک پر ماکائوی زینتی در دست داشت، که بخشی از مراسم مرگ قبیله‌اش است. نام قبیله او یا زبانی که او صحبت می‌کرد، هرگز پیدا نشد. هیچ نشانه ای از مبارزه یا خشونت وجود نداشت و هیچ کس دیگری مشکوک نبود که در مرگ او نقش داشته باشد.

پلیس محلی جسد را از نظر پزشکی قانونی بررسی می کند، اما گمان می رود که او به دلایل طبیعی فوت کرده است. فیونا واتسون، از سازمان خیریه Survival International گفت: «هیچ کس نام این مرد را نمی دانست، یا حتی در مورد قبیله اش اطلاعات زیادی در دسترس نبود و با مرگ او نسل کشی مردمش کامل شد. زیرا این در واقع یک نسل کشی بود، پاک کردن عمدی کل این مردم توسط دامداران تشنه زمین و ثروت.»او آخرین نفر از قبیله خود بود، و بنابراین یک قبیله دیگر منقرض شد نه اینکه ناپدید شود، همانطور که برخی می گویند، این روند بیشتر نسل کشی است تا ناپدید شدن. خانه او اکنون توسط متخصصان نگهداری می شود، و این نشان می دهد که او محصولات خود را که به طور عمده شامل ذرت و پاپایا بود را  می کاشت و خانه اش از کاه ساخته شده بود.

منبع: روزیاتو

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.