خبر جدید وزیر خارجه درباره مذاکرات برجام در نشست خبری با همتای روس

وزیر خارجه ایران در نشست خبری مشترک با همتای روس به بیان نکاتی درباره مذاکرات برجام پرداخت.

به گزارش تازه‌نیوز، حسین امیرعبداللهیان امروز (چهارشنبه) نهم شهریور ماه پس از دیدار و گفت‌وگو با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مسکو در نشست خبری مشترک حضور یافت و ضمن تشریح رایزنی‌های انجام شده به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

وزیر خارجه درباره مذاکرات برجام بیان کرد: ما اخیرا آخرین متن طرف آمریکایی را دریافت کردیم و همکاران من به دقت در حال بررسی متن هستند. ما همچنان در موضوع تضمین، نیازمند متنی نیرومندتر هستیم. لذا داریم فکر می‌کنیم که چگونه می‌توان به یک متن نیرومند در موضوع تضمین دست یافت و ضمانت‌ها‌ی قوی‌تر و قابل اعتناتری را در این موضوع داشته باشیم.

به نقل از فارس، وزیر خارجه خاطرنشان کرد: ما برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار جدی هستیم. البته یکی از موضوعاتی که در تبادل پیام‌های شفاهی ما با طرف‌های مذاکره کننده مورد توجه قرار گرفته، ولی باید در متن هم آن را نیرومند سازی کنیم این است که اولا آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید از رفتار سیاسی خود فاصله بگیرد و صرفا بر تکلیف و وظیفه فنی خودش متمرکز شود؛ ثانیا برای جمهوری اسلامی ایران قابل قبول نیست که پس از بازگشت همه طرف‌ها به برجام، مجددا شاهد برخی از دیدگا‌ه‌های سیاسی و اتهامات بی اساس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باشیم. لذا در حوزه تضمین‌ها، موضوع حل و فصل مسائل باقیمانده پادمانی در آژانس هم مورد توجه جدی ماست.

وی تصریح کرد: معتقدیم چنانچه طرف آمریکایی در موضوع لغو تحریم‌ها و برخی نگرانی‌هایی که ما داریم، واقع بینانه عمل کند و بتوانیم متن موجودی که در دستورکار داریم را نیرومند سازی کنیم، رسیدن به توافق دور از دسترس نخواهد بود.

۱ نظر
  1. مهدی

    انشا ا… به حرمت محمد وآل محمد( ص )به زودی توافق هسته ای حاصل شود و تحریمها از سر ملت ایران ونظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رفع شود.آمین یا رب العالمین..

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.