پیش بینی بورس شنبه ۱۲ شهریور/ روزهای بحرانی بازار سرمایه تمام می‌شود؟

پیش بینی بورس برای شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ به چه صورت خواهد بود؟

به گزارش تازه‌نیوز، بورس این هفته نیز وضعیت خوبی نداشت و معاملات را نسبتا با روند منفی پشت سر گذاشت.

شاخص کل بورس تهران امروز چهارشنبه افت حدود ۰٫۱ درصدی را ثبت کرد. در این روز کاری شاخص روند نسبتا بدی داشت و به سطح یک میلیون و ۴۳۹ هزار واحدی رسید.  شاخص هم‌وزن با رشد نسبتا خوب یکهزار و ۱۲۰ واحدی وارد محدوده ۴۱۱ هزار واحدی شد.

به نقل از تجارت‌نیوز، این روزها اخبار برجامی موجب ابهامات زیادی در بازارسرمایه شده به طوریکه مجموع ارزش معاملات خرد امروز بار دیگر به زیر سه هزار میلیارد تومان کاهش یافت و به دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید.

چندین هفته است که کارشناس عقیده دارند به واسطه اخبار برجامی، بورس وارد رکود شده؛ اما این رکود جان بازار را گرفته است. این کارشناسن می‌گویند که تا زمانی که برجام به نتیجه مشخص نرسد وضعیت بازار سهام همین‌گونه‌ است.

بیشتر بخوانید:

پیش‌بینی بورس شنبه

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه گفت: معاملات بورس شنبه نیز همانند امروز خواهند بود و تغییر چندانی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: حدودا دو هفته‌ای می‌شود که شاخص کل منفی بوده و در مقابل شاخص هم‌وزن وضعیت بهتری داشته است. وضعیت بهتر شاخص هم‌وزن نشان دهنده این است که اقبال سرمایه‌گذاران به صنایع کوچک متوسط و کوچک بیشتر بوده است.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به مذاکرات اظهار کرد: ابهامات مذاکرات هسته‌ای عامل واکنش منفی نسبت به اعلام ارزش‌گذاری ساپیا است. یعنی به واسطه سیگنال‌های نه چندان خوب برجامی زمانی که ارزش‌گذاری ساپیا اعلام بازار واکنش منفی نشان داد. گروه خودرویی روی کلیت بازار اثر دارد. از سوی دیگر افت قیمت کامودیتی‌ها، رشد قیمت نفت و درگیری‌های عراق و فروش اوراق باعث می‌شود که بازار سرمایه واکنش منفی نشان دهد.

رئیسی در نهایت گفت: فروش اوراق تاثیر منفی روی بورس دارد و نشان دهنده استفاده مسئولین از این بازار است. این فروش می‌تواند در بلند مدت تاثیر منفی روی بازار سرمایه داشته باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.