روسیه: از وضعیت کنونی مذاکرات خرسندیم

وزیر خارجه روسیه در نشست خبری مشترک با امیرعبداللهیان گفت: از وضعیت کنونی توافق برجام خرسندیم.

به گزارش تازه‌نیوز، وزیر خارجه روسیه همچنین اعلام کرد که کشورش از احیای توافق هسته‌ای و لغو همه تحریم‌های اعمال شده علیه ایران حمایت می‌کند.

لاوروف در بخشی از نشست خبری مشترک با وزیر خارجه ایران خبر داد که با امیرعبداللهیان درباره پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای هم صحبت و تبادل نظر کرده است.

به نقل از فارس، وزیر خارجه روسیه در بخشی از این نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره فشارهای شدید غربی‌ها علیه مسکو و تهران اینطور جواب داد، آنهایی که به دنبال استقلال یافتن از دیکته کردن‌های آمریکا هستند، هدف تحریم‌ها قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:

این مقام ارشد مسکو در ادامه از تحرکات روسیه و ایران برای تسهیل روابط اقتصادی خبر داد و گفت که مذاکرات برای دستیابی به یکپارچه‌سازی نظام‌های پرداخت (تبادل پول) بین روسیه و ایران است.

دیپلمات ارشد روسیه اعلام کرد که بین این کشور و ایران به ویژه در زمینه‌های انرژی هسته‌ای و مسائل مرتبط به انرژی همکاری وجود دارد.

در ادامه نشست خبری مشترک وزرای خارجه روسیه وایران، سرگئی لاوروف اعلام کرد که مسکو هر کاری که توانسته برای احیای توافق هسته‌ای برجام انجام داده و از وضعیت کنونی توافق به منظور احیای آن خرسند است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.