سهمیه فرزندان هیات علمی در کنکور ۱۴۰۱ باطل شد؟

معاون سازمان سنجش خبر داد: فرزندان هیات علمی در کنکور ۱۴۰۱ سهمیه ای در پذیرش و انتقال ندارند.

به گزارش تازه‌نیوز، دکتر حسن مروتی گفت: بر اساس آرای هیات عمومی دیوان عدالت اداری دستورالعمل اجرایی نقل و انتقال فرزندان اعضای هیئت علمی ابطال شده و در آزمون سراسری سال جاری هیچ امتیاز و تسهیلاتی برای انتقال فرزندان اعضای هیئت علمی وجود ندارد.

وی با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد تسهیلات انتقال فرزندان اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌ها گفت : شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۹۲ طی مصوبه‌ای اختیار نقل و انتقال فرزندان اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌ها در آزمون سراسری را به وزاری علوم، بهداشت و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تفویض کرد، در همان سال دو وزیر علوم و بهداشت و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل اجرایی این مصوبه را تصویب و ابلاغ کردند.

به نقل از مهر، معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور افزود: در طی این سال‌ها فرزندان اعضای هیئت علمی در صورت قبولی در آزمون سراسری صرفا از تسهیلاتی برای نقل و انتقال برخوردار می شدند، بنابراین برای پذیرش این افراد هیچ سهمیه‌ای وجود نداشته و اعمال نشده است.

مروتی خاطرنشان کرد: با توجه به آرای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری در تیر ماه و بهمن ماه ۱۴۰۰، دستورالعمل اجرایی نقل و انتقال فرزندان اعضای هیئت علمی ابطال شده و این رأی در سال جاری لازم‌الاجرا است. بدین ترتیب هیچ گونه تسهیلات و امتیازی برای فرزندان اعضای هیئت علمی وجود ندارد.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور از رسانه‌ها خواست قبل از انتشار اینگونه مطالب از صحت آن اطمینان حاصل کنند.

۱ نظر
  1. علی

    از اول هم نباید به انها سهمیه می دادین حقوق کلان که می گیرین بخاط عضو هیات بودن .

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.