ادغام سامانه‌های پرداخت ایران و روسیه

وزیرخارجه روسیه اعلام کرد که سامانه پرداخت روسیه موسوم به میر به زودی با سامانه پرداخت ایران ادغام می‌شود.

به گزارش تازه‌نیوز، «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در نشست خبری پس از گفتگو با همتای ایرانی خود «حسین امیرعبداللهیان»، از ادغام سیستم‌های پرداخت ایران و روسیه خبر داد و گفت: سیستم پرداخت میر روسیه به زودی با سامانه ایرانی شتاب ادغام خواهد شد.

به نقل از شرق، وزیرخارجه روسیه افزود: مذاکرات اساسی در سطح بانک‌های مرکزی در مورد ادغام و استفاده متقابل از سامانه میر روسیه و سامانه شتاب در ایران در حال انجام است. آنها در ماه ژوئیه ارتباط برقرار کردند و در مورد استراتژی لازم تصمیم گرفتند که ما را به این هدف برساند و مطمئن هستم که به زودی این ادغام اتفاق خواهد افتاد.

این مطالب را هم ببینید:

در همین ارتباط نیز، وزیر امور خارجه ایران خاطرنشان کرد که توافقات محکمی در مورد جنبه‌های فنی یکپارچه سازی سیستم پرداخت دو کشور بدست آمده است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران که روز چهارشنبه در رأس یک هیئت سیاسی وارد مسکو، پایتخت روسیه شد، در جریان سفر خود با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه دیدار و گفتگو کرد. گفتنی است، حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در امور افغانستان در این سفر همراه رئیس دستگاه دیپلماسی ایران است.

حسین امیرعبداللهیان پیش از سفر به روسیه، اظهار داشته بود: هدف اصلی از سفر به مسکو تلاش برای حل بحران اوکراین بر اساس درخواست به عمل آمده از جمهوری اسلامی ایران است. برخی طرف‌های غربی خواهان نقش آفرینی فعال تهران در این موضوع هستند.ئوزیر امور خارجه ایران همچنین افزوده بود که پیگیری مناسبات دوجانبه و موضوع افغانستان نیز در دستور کار مذاکراتی این سفر می‌باشد.

همچنین پیشتر نیز، وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود: «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران ۳۱ آگوست (چهارشنبه؛ ۹ شهریور ماه) برای دیدار با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود به مسکو سفر می‌کند. در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده بود: لاوروف و وزیر امور خارجه ایران در مذاکرات پیش رو در مسکو درباره وضعیت کنونی «برجام» گفتگو می‌کنند. وزارت خارجه روسیه در این باره اضافه کرد: وزرای خارجه روسیه و ایران پیرامون وضعیت اوکراین، سوریه، قفقاز، افغانستان و نیز اجرای پروژه‌های مشترک در حوزه‌های انرژی و حمل و نقل با یکدیگر در مسکو گفتگو خواهند کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.