نسبت قاسم مکارم که به جرم دریافت رشوه بازداشت شد، با آیت‌الله مکارم شیرازی چیست؟

دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی در مورد قاسم مکارم، بازرس ویژه وزارت راه که به اتهام دریافت رشوه بازداشت شده است، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، دفتر آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی درباره شایعات اخیر پیرامون انتساب فردی با نام قاسم مکارم به این مرجع شیعیان بیانیه‌ای صادر و انتساب این فرد به برادر این مرجع تقلید را تایید و تصریح کرد: وی هیچ‌گونه ارتباط کاری با این بیت و دفتر نداشته و ندارد و هیچ‌گاه از جانب این مجموعه مورد حمایت یا سفارشی قرار نگرفته است.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی
چند روزی است انتشار خبر برخورد با مشاور یکی از وزرا موجب پخش شایعات و بهانه‌ای برای دروغ و نفرت‌پراکنی دشمنان در میان مردم شریف و متدین گردیده است. به علت عدم ارتباط موضوع با دفتر حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، در ابتدا بنابر موضع‌گیری خاصی نبود اما با گذر زمان و ادامه شایعه‌سازی‌ها، بیان نکات زیر ضروری به نظر می‌رسد:
اولا؛ شخص نامبرده از فرزندان یا نوادگان مرجعیت معظم نیست بلکه از منسوبین برادر مکرم ایشان می‌باشد.
ثانیا؛ وی هیچ‌گونه ارتباط کاری با این بیت و دفتر نداشته و ندارد و هیچ‌گاه از جانب این مجموعه مورد حمایت یا سفارشی قرار نگرفته است.
ثالثا؛ انتساب افراد به بزرگان نه باعث تایید آن‌هاست و نه مایه محدودیت؛ بلکه هر کس بر حسب شرایط و توانمندی‌های خود و بر طبق قوانین می‌بایست به کار گرفته شود و پاسخگوی اعمال خود باشد. سزاوار است اگر کسی قصد بهره‌برداری از انتساب به بیت مرجعیت یا دفتر معظم له را داشت از وی پذیرفته نشود و مراتب جهت اقدام مقتضی به اطلاع این دفتر رسانده شود.
رابعا؛ انتظار می‌رود مسئولین نظارتی و قضایی به عنوان مرجع تشخیص و تصمیم‌گیری نسبت به این اتهامات و موارد مشابه دیگر که دشمنان به شایعه‌پراکنی علیه بزرگان دین و انقلاب می‌پردازند به روشنگری و تنویر افکار عمومی بپردازند تا در این شرایط سخت اعتماد و اعتقادات مردم شریف و متدین به بازی گرفته نشود.
کلام آخر این‌که عزت به دست خداست و کینه‌ورزان و دشمنان دین و این ملت در طول تاریخ سعی در مخدوش کردن مقدسات و چهره اولیاء و بزرگان و تضعیف اعتقادات مردم داشته‌اند، اما همیشه دست قدرت خدا برتر از سعی باطل آن‌ها بوده است و دشمنان و ایادی آنان، هرگز راه به جایی نبرده‌اند.
از خداوند متعال نصرت و پیروزی ملت شریف ایران و مسلمانان جهان را بر تمامی دشمنان و مستکبران و فتنه‌انگیزان مسئلت داریم.
والسلام علیکم و رحمه الله
دفتر حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی
۱۳ شهریور ۱۴۰۱

9 نظر
  1. محمد

    اگر سفارش نشده و ارتباطی نداشت ک نمیتونست به این میز و صندلی ها برسه ….. یعنی آدم قحطی بوده یا ک نخبه و عاقل نداریم

  2. س ه

    مرسی آیت‌الله همینکه قبول داری برادر زاده شماست و دستگیریش نشون میده از فساد برادرزاده حمایت نکرده و نمیکنی ممنون، بیاد آیت الله گیلانی رحمت‌الله علیه افتادم پسر خود را محاکمه کرد و به مجازات رساند

  3. علی‌رضا احمدی

    درود بر آیت‌الله مکارم. همین اندازه که ارتباط نامبرده را با خودشان نفی و اعلام کردند هیچ‌گونه حمایتی از وی نخواهند کرد، خیلی ارزشمنده

  4. م

    منتشر کنندگان این خبر ها چرا هنگام خلاف کاری برادر جهانگیری وروحانی وده ها نفر دیگه از دولت قبل خفه شده بودن اخیرا هم‌که اختلاس فولاد مبارکه بزرگترین اختلاس تاریخ کشور از دولت روحانی بود چرا خفه شدن ودستاویزی برای فریب پیدا کردن بله این نظام اسلامیست که با هیچ کس رو دربایستی ندارد وگل بایدزد دهن غربگراهای وطن فروش را غرب پرست راکه روزی انیدواریم در دکه اینها که دروغ نگن رو هم گل بزنن

  5. سعید

    من خودم در یک ارگان دولتی کار می کنم دریافت رشوه و اختلاس و توانایی تظاهر به سلامت در کل سیستم مدیریتی کشور اولین اولویت تعیین مدیران در هر رده ای است دستگیری رشوه گیر و…پوشاندن اصل ماجراست

  6. علی

    قرار بود ما را به مقام انسانیت برسانند بعد منسوبین را کنترل نمی توانند بکنند.
    مردم هم می گفتند از منسوبین هست پس تایید شد

  7. علی

    باور میشه کرد

  8. فرزاد

    باور کردیم حسابی خسته نباشین ،،،

  9. عباس

    از اسم و رسم خانوادگی استفاده کرده که پست گرفته

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.