بالاخره احمد مسعود با وزیر خارجه طالبان در ایران دیدار کرد

احمد مسعود از جزئیات دیدار خود با وزیر خارجه طالبان در ایران خبر داد و گفت که در جریان این دیدار متقی به وی پیشنهاد دریافت سمتی در دولت طالبان را داده است و او این پیشنهاد را رد کرده است.

به گزارش تازه‌نیوز، احمد مسعود، رهبر مقاومت پنجشیر در جریان گفت‌وگوی اخیر خود از برخی جزئیات ملاقات با «امیرخان متقی»، وزیر خارجه طالبان، در سال جاری در خاک ایران، پرده برداشت و بیان داشت که در جریان این دیدار متقی به وی پیشنهاد دریافت سمتی در دولت طالبان را داده است.

به نقل از ایندین‌اکسپرس، مسعود در ادامه گفت که پیشنهاد وزیر خارجه طالبان را رد کرده است.

این مطالب را هم ببینید:

فرزند ۳۳ ساله «احمدشاه مسعود» در گفت‌وگویی با «ایندین‌اکسپرس» به صراحت اعلام کرد که تلاش‌های وی برای دستیابی به قدرت نیست و او برای «تحقق و عدالت و آزادی» می‌جنگد.

به نقل از ایلنا وی در ادامه گفت که طالبان کمک‌های بشردوستانه هند را به‌جای اینکه در اختیار مردم نیازمند قرار دهد، در اختیار جنگجویان خود و خانوادهای‌شان قرار داده است.

مسعود همچنین خاطرنشان کرد که با قدرت گرفتن طالبان در افغانستان، این کشور به «دوران تاریکی» باز گشته است و ادعا کرد که طالبان به «القاعده» و سایر سازمان‌های تروریستی پناه می‌دهد.

وی در ادامه با انتقاد از پاکستان به دلیل حمایت‌های این کشور از طالبان، بیان داشت که تسلیم شدن در برابر خواسته‌های طالبان، به معنی تسلیم شدن در برابر خواسته‌های تروریست‌ها است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.