حقوق شهریور بازنشستگان افزایشی شد

بر اساس آخرین اخبار و ارزیابی‌ها، در حال حاضر فیش حقوقی شهریورماه در سایت تامین اجتماعی قابل رویت است.

به گزارش تازه‌نیوز، این روزها که صحبت از قطعیت دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان در میان است و گروه‌های مختلف بازنشستگان از تامین اجتماعی گرفته تا کشوری و لشگری منتظر صدور احکام جدید بانشستگی خود هستند.

اما چه چیزی باعث می‌شود که برخی تصور کنند که دولت از مستمری بازنشستگان مالیات کسر می‌کند؟

طبق قانون به حقوق دریافتی یعنی وجهی که کارمند یا کارگر بابت کار کردن نزد کارفرما بدست می‌آورد، مالیات تعلق می‌گیرد، میزان این مالیات براساس سقف معافیت مالیاتی که در بودجه سنواتی مشخص می‌شود از ۱۰ درصد مازاد حقوق دریافتی تا ۳۰ درصد متغییر است.

این مطالب را هم ببینید:

اما در مقابل مطابق شرایط مقرر در ماه ۹۱ قانون مالیات‌های مستقیم، حقوق بازنشستگی و وظیفه و مستمری و پایان خدمت و خسارت اخراج و بازخرید خدمت و وظیفه یا مستمری پرداختی به وراث و حق سنوات و حقوق ایام مرخصی استفاده نشده از جمله مواردی هستند که به آنها مالیات تعلق نمی‌گیرد.

حقوق شهریور افزایشی شد

گزارش‌ها حاکی از آن است که فیش حقوقی بازنشستگان سایر سطوح بر اساس احکام جدید صادر شد.

بالاخره پس از گذشت حدود ۵ ماه و نیم از سال ۱۴۰۱، رقم ششمین حقوق بازنشستگان تغییر خواهد کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر فیش حقوقی شهریورماه در سایت تامین اجتماعی قابل رویت است و طبق وعده داده شده، افزایش ۳۸ درصدی به علاوه ۵۱۵ هزار تومان رقم ثابت برای آن‌ها لحاظ شده است.

تغییر رقم فیش حقوقی شهریور بازنشستگان در حالی است که روز یک‌شنبه هفته جاری، میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی در آیین گشایش بخش زایمان ال دی آر (بلوک زایمانی تک نفره) بیمارستان حضرت معصومه (س) کرمانشاه اعلام کرده بود: از همین هفته بحث اصلاح ۳۸ درصد حقوق به اضافه ۵۵۰ هزار تومان در احکام جدید بازنشستگان سایر سطوح لحاظ خواهد شد و پرداخت حقوق شهریور هم با احکام جدید است.

به گفته او، اختیار این کار به اعضای هیات امنای تامین اجتماعی داده شد که در ماه گذشته مصوبه قبلی اصلاح و احکام بازنشستگان سایر سطوح براساس مصوبه شورای عالی کار اصلاح خواهد شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.