حقوق بازنشستگان از چه زمانی زیاد می‌شود؟

سازمان تامین اجتماعی بالاخره احکام جدید بازنشستگان غیر حداقلی بگیر را صادر کرد، این اتفاق به معنی آن است که طبق وعده قبلی مدیران این سازمان حقوق بازنشستگان مشمول براساس افزایش جدید پرداخت می‌شود.

به گزارش تازه‌نیوز، برابر عرف رایج، پرداخت حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از روز بیستم هر ماه آغاز و طبق فهرست اعلامی تا پایان ماه با همه مستمری بگیران تسویه حساب خواهد شد.

با توجه به قطعی بودن صدور احکام بازنشستگان سایر سطوح بگیر، قرار است از چهار روز دیگر مستمری این افراد براساس افزایش‌های جدید محاسبه و پرداخت شود.

به نقل از تجارت‌نیوز، در احکام جدید میزان افزایش حقوق بازنشستگان غیر حداقل بگیر، سی و هشت درصد به علاوه رقم ثابت پانصد و پانزده هزار تومان است.

مطابق قانون افزایش‌های جدید شامل ماه‌های سپری شده از سال ۱۴۰۱ نیز خواهد شد و این یعنی دولت باید مابه‌التفاوت افزایش پنج ماه گذشته را به بازنشستگان مشمول پرداخت کند.

این مطالب را هم ببینید:

در خصوص زمان نحوه تسویه حساب این مابه التفاوت هنوز برنامه مشخصی وجود ندارد. مسئله قطعی این است که این افزایش از ماه جاری اعمال خواهد و در مقابل احتمال داده می‌شود که تسویه حساب معوقات از نیمه دوم سال آغاز شود.

بر این اساس دور از انتظار نیست که بازنشستگان غیر حداقلی بگیر از مهر ماه همزمان با دریافت حقوق ماهانه، مابه التفاوت یکی از ماه‌های سپری شده را نیز دریافت کنند.

چنانچه این اتفاق بیفتد، انتظار می‌رود که این معوقات تا پیش از اتمام سال جاری و موعد پرداخت مطالبات پایان سال ۱۴۰۱ تسویه شود.

تغییر احکام بازنشستگی در سازمان تامین اجتماعی تنها شامل یک میلیون و ششصد هزار بازنشسته غیر حداقلی بگیر می‌شود و حقوق بازنشستگان حداقلی بگیر قرار نیست تغییری کند.

سازمان تامین اجتماعی سه میلیون و ششصد هزار بازنشسته و مستمری بگیر دارد، برای امسال دولت مستمری بازنشستگان غیر حداقلی بگیر را به میزان ده درصد افزایش داده بود، اما در نهایت با اعتراض متصل بازنشستگان و پشتیبانی مجلس ناگزیر به تجدید نظر در این مصوبه شد.

به دنبال این افزایش، دولت قصد دارد تا حقوق کارمندان شاغل و بازنشسته خود را نیز از طریق لایحه اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۱ افزایش دهد. به نظر می‌رسد که در صورت تصویب این لایحه، حقوق این گروه نیز معادل همان سی‌وهشت درصدی که برای کارگران شاغل و بازنشسته تعیین شده بود، افزایش یابد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.