ادعای نواده پیامبر بودن ملکه الیزابت!

اگر به اندازه کافی در اینترنت گشت زده باشید حتما به مقاله‌ای در این مورد برخورده‌اید که می‌گوید ملکه الیزابت دوم احتمالا از نوادگان محمد بن عبدالله، پیامبر اسلام، بوده است.

به گزارش تازه‌نیوز، احتمال خویشاوندی بین رسول‌اللهِ مسلمانان و ملکه بریتانیا به‌خصوص در سال‌های اخیر مطرح شده و برای برخی صرف نظر از واقعیت تاریخی راهی شده برای التیام روابط بین جهان غرب و اسلام. چند سال پیش روزنامه «الاسبوع» مراکش مقاله‌ای به قلم تاریخدانی به نام عبدالحمید العونی منتشر کرد که شجره‌نامه ملکه را از پیامبر تا خودش در طی ۴۳ نسل نشان داده شده بود. این مقاله مورد توجه گسترده رسانه‌های جهان قرار گرفت و حتی علی جمعه، مفتی اعظم سابق مصر، از این خبر استقبال کرد. روزنامه‌های عامه‌پسند بریتانیا همچون «دیلی میل» و «دیلی اکسپرس» نیز وسیعا به آن توجه نشان دادند و رسانه‌های جدی‌تر همچون هفته‌نامه «اکونومیست» و مجله «هیستوری» نیز مقالاتی در این مورد منتشر کردند.

به نقل از انصاف‌نیوز، اما این اولین بار نبود که این موضوع مطرح می‌شد. هارولد بروکس بیکر، بانکدار و روزنامه‌نگار آمریکایی-بریتانیایی که به تحقیقات خود درباره نسب‌شناسی معروف بود، در سال ۱۹۸۶ در نامه‌ای به نخست‌وزیر وقت بریتانیا، مارگارت تاچر، نوشته بود: «مردم بریتانیا کم‌تر می‌دانند که خون محمد در رگ‌های ملکه در جریان است.»
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.