پستانداری که ۱۰۰ سال پیش منقرض شده بود دوباره دیده شد! +تصاویر

سمورجنگلی مارتین کاج نوعی پستاندار به اندازه یک گربه است که معمولاً در اسکاتلند و شمال انگلستان یافت می شود، این جانور مدت ها بود که در مناطق انگلستان منقرض شده بود و اخیرا برای اولین بار در یک قرن اخیر در لندن مشاهده شده است.

به گزارش تازه‌نیوز، یک دوربین مخفی حیات وحش در جنگل‌ های کینگستون تیمز، جنوب غربی لندن، موفق به ثبت تصویر یک پستاندار ندر به نام سمورجنگلی مارتین کاج شده است. این دوربین توسط انجمن جانورشناسی خیریه لندن  به عنوان بخشی از یک پروژه مطالعاتی نصب شده بود تا تحرکات جمعیت جوجه تیغی ها را رصد کند.

به نقل از سیناپرس، کیت اسکات گاتی، دستیار تحقیقاتی این پروژه  در رابطه با موضوع فوق گفت: ما به طور معمول و به عنوان بخشی از کار مداوم نظارت بر جوجه تیغی ها، تله های دوربین را در سراسر جنگل ها مستقر می کنیم. در این منطقه، معمولاً گونه ‌های جانوری مانند روباه و گورکن دیده می شوند و ما از دیدن این سمور نادر بسیار متعجب شده ایم.

سمورجنگلی مارتین کاج

این سمور به‌ خاطر پوست خزدار قهوه ‌ای شاه ‌بلوطی، چشم‌ های درشت ، دم‌ دراز و پرپشت و پیشانی‌ هلویی رنگش به راحتی قابل تشخیص هستند. آنها زمانی در سراسر بریتانیا گسترده بودند، اما این جانور نادر در بیشتر مناطق بریتانیا منقرض شده و تنها تعداد بسیار اندکی از آن ها در جنگل های ولز وجود دارند. دکتر کریس کربن، پژوهشگر ارشد این پروژه در این رابطه گفت: ما نمی دانیم که چگونه این سمور جنگلی مجددا در لندن ظاهر شده است، اما ما همچنان از دوربین های خود استفاده می کنیم تا ببینیم آیا تعداد بیشتری از این جانور وجود دارند یا خیر.

بازگشت این جانور به حیات وحش به یک منطقه می ‌تواند مثبت بوده و ممکن است به این معنی باشد که کیفیت زیستگاه های طبیعی در حال بهبود یا منابع غذایی طبیعی در حال افزایش است.به گزارش سیناپرس، البته باید غربالگری های جدید توسط متخصصان انجام شود تا از طریق بررسی های مناسب، ارزیابی تناسب زیستگاه و بیماری های احتمالی جدید مورد توجه قرار گیرد.

۱ نظر
  1. احمد

    اول فکر کردم ببر تاسمانیه خوشحال شدم. ولی متأسفانه نبود همین هم باعث خوشحالیه.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.