تناقض‌ها در دولت رئیسی؛ از افشای فساد میلیاردی تا جنجال‌های اعضای کابینه!

یک فعال سیاسی معتقد است علنی شدن برخی خطاها در دولت رئیسی اولا موضوع جدیدی نیست و ثانیا این یک امتیاز برای دولت سیزدهم محسوب می شود!

به گزارش تازه‌نیوز، دولت سیدابراهیم رئیسی خیلی تلاش دارد خود را محکم و موفق نشان دهد اما در عین حال منتقدان این دولت را کلافه و سردرگم توصیف می کنند و معتقدند «هر روز که می گذرد تناقض های شعاری و عملی دولت رئیسی بیشتر و بیشتر می شود». البته منتقدان برای این ادعای خود مثال های روشنی هم می آورند از قضیه افشای فسادهای میلیاردی در برخی وزارتخانه ها گرفته تا موضوع مهاجرت فرزندان برخی اعضای کابینه.

حسین انواری درباره چرایی شدت یافتن بروز تناقض‌ها در دولت سیدابراهیم رئیسی گفت:‌ خطا در تصمیم گیری یا خطای گفتاری امری طبیعی است بنابراین نمی توان چند نمونه خطا را کنار هم قرار دهیم و سپس از آنها یک نتیجه کلی بگیریم. علنی شدن برخی خطاها در دولت اولا موضوع جدیدی نیست و ثانیا این یک امتیاز برای دولت سیزدهم محسوب می شود چون موضوعی که در خفا بوده را خودش افشا کرده است.

وی افزود:‌ مطالبات برآورده نشده مردم و اصلاحات جدید همچون باری امروز روی دوش دولت است که می تواند فضای خاصی را ایجاد کند بنابراین وقوع چند خطا نمی تواند نشانه کلافگی در دولت تلقی شود. امروز دولت خیلی قرص و محکم جلو می رود،‌ منتها میزان نارسایی ها و حجم مطالبات و مشکلات انباشته به قدری است که باید فرصت داد تا مسیر برای گام برداشتن دولت هموار شود.

نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه فشارکنونی بر دولت را خیلی زیاد خواند و درباره علت پیوستن تدریجی حامیان دولت به صف منتقدان یادآور شد: صرف انتقاد دلیل بر قطع حمایت از دولت نمی شود. امروز مردم تحت فشار هستند، طبعا نماینده مجلس در معرض سئوالات مردم قرار دارد؛ در این شرایط اگر او از مسئول مربوطه سئوال بپرسد یا انتقاد کند،‌ امری طبیعی است چون می خواهد از جایگاه نمایندگی خود دفاع کند.

وی افزود: در همین مسئله اربعین این همه زحمات کشیده شده است اما وقتی دولت عراق یک مشکل ایجاد می کند، همین مسئله موجب می شود تراکم جمعیت اتفاق بیفتد که نارضایتی مردم را در پی دارد. البته نقد ناصحانه را قبول دارم اما نباید یکطرفه قضاوت کرد بلکه باید همه جوانب مسئله را دید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.