عاقبت وعده‌های رئیسی، بورس قرمزتر از روزگار روحانی!

هشدار کارشناسان به سهامداران: ریزش بورس ادامه دارد!

در حالی که بیش از یکسال از تحویل گرفتن دولت سیزدهم می‌گذرد وضعیت بورس روزهای عجیبی را تجربه می‌کند که سقوط شدید شاخص به قبل از مرداد 1400 از جمله این تجربه‌ها است.

به گزارش تازه‌نیوز، شنبه شاخص کل بورس پس از ریزش ۱۵ هزار واحدی، کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار را هم از دست داد و به عدد یک میلیون ۳۹۷ هزار واحد رسید.

در نیمه مرداد ماه گذشته و در آخرین روز دولت روحانی شاخص بورس یک میلیون و ۴۰۷ هزار واحد بود و حالا دولت رئیسی بعد از یکسال دستور و وعده بی حاصل نه تنها وضعیت بورس را بهبود نداده بلکه شاخص کل به پایین تر از دوره روحانی سقوط کرده است.

برخی کارشناسان معتقدند به سرانجام نرسیدن مذاکرات و داغ شدن موضوع تداوم تحریم‌ها مهمترین علت سرخ پوش شدن بورس است و برخی دیگر نیز این افت را حاصل از تغییر قیمت‌های ناشی از نوسانات ارزی می‌دانند و به نوعی افت شاخص را در مسیر اصلاح بازار قلمداد می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

شاخص کل بورس امروز با ۶۷۰۲ واحد کاهش تا رقم یک میلیون و ۳۹۰ هزار واحد کاهش یافت. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با سقوطی ۲۵۴۵ واحدی به رقم ۴۰۳ هزار و ۲۴ واحد رسید. در این بازار ۲۶۵ هزار معامله به ارزش ۲۶ هزار و ۹۲۰ واحد انجام شد.

ایسنا هم گزارش داده که صنایع پتروشیمی خلیج فارس، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و بانک ملت نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

شاخص کل فرابورس هم با ۱۰۶ واحد کاهش رقم ۱۸ هزار و ۸۷۴ واحد را ثبت کرد. در این بازار ۱۷۲ هزار معامله به ارزش ۸۰ هزار و ۲۰۳ میلیارد ریال انجام شد.

سنگ آهن گهرزمین، پتروشیمی زاگرس، بهمن دیزل و بیمه پاسارگاد نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

از سوی دیگر تحلیلگران تکنیکی معتقدند با توجه به از دست رفتن سطح حمایت پیشین، شاخص می‌تواند تا رقم یک میلیون و 350 هزار واحد پائین برود. از سوی دیگر فعالان بازار نسبت به فرجام برجام ناامیدند. نزول شاخص‌های بورس و رشد قیمت دلار نشان از انتظارات منفی معامله‌گران نسبت به نتیجه مذاکرات برجامی دارد.

۱ نظر
  1. محمود

    برپدر و مادر تمام مدیران دروغگو لعنت

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.