فاضل میبدی: دولت اجازه دهد مردم خودشان تصمیم بگیرند که به پیاده‌روی اربعین بروند

فاضل میبدی با انتقاد از دولت در رابطه با پیاده‌روی اربعین گفت: به نظر من این رویه از ابتدا غلط بود و امیدوارم که سال آینده دولت دست از این کار بردارد و اجازه دهد خود مردم تصمیم بگیرند که به راهپیمای بروند یا خیر.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از نامه‌نیوز، ،زوار بسیاری به عشق امام حسین (ع) راهی کربلا شده و با مشکلات بسیاری در این مسیر مواجه شده‌اند. نبود آب و ماشین و گرما و بسته شدن مرز و … ؛ همه این‌ها سبب شده که موجی از انتقاد روانه دولت شود. دلیلش هم آن همه تبلیغاتی است که برای هرچه پرشمار برگزار شدن این راهپیمایی صورت گرفت. از تبلیغات صداوسیما گرفته تا اختصاص وام و … حتی صدای بسیاری از افراد و رسانه‌ای اصولگرا را نیز درآورده است.

برخی تبلیغات انجام شده را تلاشی برای بهره‌برداری ایدئولوژیک از یک مراسم مذهبی می‌دانند و معتقدند که وضعیت موجود برای دولت رئیسی نتیجه عکس خواهد داشت. برخی دیگر نیز به این اندازه بدبین نبوده و اوضاع فعلی را در نتیجه نبود زیرساخت‌ها و کاستی‌ها مدیریتی قلمداد کرده و همچنان امیدوارند که با دستور رئیسی و حضور وزرا و مدیرانش در میدان مساله حل شود.

محمدتقی فاضل میبدی استاد حوزه علمیه قم اما از جمله منتقدان این اوضاع است . او  در این باره گفت: «به نظر من اینکه صداوسیما با آن شدت مردم را به شرکت در مراسم اربعین دعوت کرد، کار درستی نبود».

وی توضیح داد: «اربعین یک مساله اعتقادی است که همیشه بوده و مردم سالها در این ایام به کربلا رفته و برگشته‌اند. اما اینکه صداوسیما و دولت مرتب تبلیغ کنید و بخواهند از این طریق برای خودشان یک هویتی ایجاد کنند، کار درستی نیست».

این فعال مذهبی – سیاسی گفت: «به هرحال برخی از مردم تحت تاثیر تبلیغات قرار می‌گیرند و اصلا فکر نمی‌کنند که بالاخره مسائل مربوط به مرز و ترافیک و ماشین و … چطور باید حل شود و فقط راهی می‌شوند».

فاضل میبدی با تاکید بر اینکه «انسان در اسلام خیلی شرافت دارد و بزرگ است» گفت: « اینکه ما مردم را تا پشت مرزها بکشانیم و با آن مشکلات نبود امکانات و آب و گرمای هوا مواجه شوند ، اینکه پیرمرد و پیرزن و … را با آن ذلت آن سوی مرز ببریم خلاف فلسفه امام حسین و اربعین است. من نمی‌دانم چه دست‌هایی پشت پرده است که می‌خواهند همه چیز را خراب کنند. فلسه اربعین این نیست که ما با بوق و کرنا دو میلیون آدم را تا مرز بکشانیم و فکر نکنیم که مدیریت آن چه کار سختی است».

وی افزود: «به نظر من این رویه از ابتدا غلط بود و امیدوارم که سال آینده دولت دست از این کار بردارد و اجازه دهد خود مردم تصمیم بگیرند که به راهپیمای بروند یا خیر».

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.