بزرگترین پروانه جهان را بشناسید +تصاویر

پروانه ها را می توان یکی از مهمترین حشرات برای محیط زیست محسوب کرد. این گونه جانوری با تنوعی در حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ نوع مختلف، تاثیر به سزایی در گرده افشانی گیاهان داشته و به حفظ اکوسیستم کمک می کنند.

به گزارش تازه‌نیوز، اگر چه پروانه ها در همه جای جهان به جز قطب جنوب وجود داشته و  برای زندگی در هر شرایطی سازگار شده اند، اما عموماً جنگل های گرم و مرطوب را ترجیح می دهند. پروانه ها جذب گل های روشن و رایحه های قوی می شوند و اگر به دنبال جذب پروانه ها به باغ خود هستید، بهتر است گل ها و گیاهانی با رایحه و عطری قوی بکارید.

شکل زیبا و ظاهر رنگارنگ و رفتار بی آزار پروانه باعث شده است تا این حشرات در زمره موجودات دوست داشتنی محسوب شوند اما در این میان برخی گونه های پروانه به معنی واقعی غول پیکر و بسیار بزرگتر از انواع عادی این حشره هستند.

پروانه ملکه آلکساندرا

بزرگترین گونه پروانه در جهان، پروانه ملکه آلکساندرا (Queen Alexandra’s Birdwing) نام دارد که طول بال هایش تا ۳۱ سانتیمتر می رسد. این پروانه عموما در پاپوآ گینه نو و اندونزی زندگی کرده و متاسفانه این گونه از پروانه ها در خطر انقراض قرار دارند.

بعد از ملکه آلکساندرا، بزرگترین پروانه جهان گولیات بال پرنده ای، (Goliath Birdwing)   است که اتفاقا در همان محدوده زیستگاه اندونزی و گینه نو زندگی کرده و طول بال های آن تا ۲۸ سانتی متر می رسد. در این حشره نیز مانند بسیاری از گونه‌ های پروانه‌ ها، نوع نر رنگارنگ ‌تر از ماده است.

منبع: سیناپرس

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.