آمریکا پایگاه‌های نظامی خود را دوباره در عربستان مستقر می‌کند

ارتش آمریکا قصد دارد در چارچوب طرح «شن‌های سرخ» پایگاه‌های خود را دوباره در عربستان سعودی مستقر کند.

به گزارش تازه‌نیوز، شبکه ان‌بی‌سی آمریکا در گزارشی به نقل از مسئولان نظامی آمریکایی خبر داد، فرماندهی نظامی آمریکا در خاورمیانه (سنتکام) در صدد اجرای طرحی است که در چارچوب آن تاسیسات نظامی جدیدی در عربستان سعودی مستقر کند.

به نقل از اعتمادآنلاین، این شبکه خبری آمریکایی به نقل از سه مسئول نظامی آمریکایی مطلع خبر داد، این تاسیسات قرار است برای مقابله با خطر روزافزون هواپیما‌های بدون سرنشین فعالیت کند و توانمندی پدافند هوایی و موشکی را بسنجد.

پایگاه مذکور قرار است زیر نظر سنتکام فعالیت کند و «مرکز شن‌های قرمز برای پایش متکامل» نامیده خواهد شد.

این مطالب را هم ببینید:

این نام شبیه نام مرکز «شن‌های سفید» است که در ایالت نیومکزیکو قرار دارد و در زمینه آزمایش موشک‌های دوربرد فعالیت می‌کنند.

به گفته این مسئولان، عربستان سعودی ایده‌آل‌ترین مکان برای استقرار این مرکز است، زیرا مساحت‌های باز زیادی دارد که در مالکیت دولت بوده و ظرفیت تجربه روش‌های مختلف جنگ الکترونیکی مانند ایجاد پارازیت بر ارتباطات را دارد.

گفتنی است این طرح چیزی شبیه ناتوی عربی است که عبدالله دوم قبل از سفر بایدن به منطقه از آن پرده برداشته بود و قرار بود اسرائیل هم در آن مشارکت داشته باشد، اما به دلیل جنجال بزرگی که برپا شد، واشینگتن و متحدانش در منطقه ترجیح دادند آن را مسکوت بگذارند یا به تعبیری محرمانه اجرایش کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.