زندگی ۴ هزار نفر از فرزندان مقامات جمهوری اسلامی در آمریکا، کانادا و اروپا

مرتضی میریان، رئیس اداره عملیات زمینی سپاه در خرداد امسال در یک برنامه تلویزیونی از زندگی «چهار هزار» نفر از فرزندان مقامات جمهوری اسلامی در خارج از کشور خبر داد.

به گزارش تازه‌نیوز، آفتاب‌نیوز نوشت: تولد نوه علیرضا زاکانی، شهردار تهران در زروریخ سوئیس و مهاجرات فرزند انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور و یک معاون وزیر به کانادا، از جمله موضوعات پربازتاب در فضای مجازی و در میان افکار عمومی بود. مهاجرتی که معاون رئیس‌جمهور آن را «سفری با اهداف دانش بنیان» خواند.

مرتضی سقائیان‌نژاد، شهردار قم و از چهره‌های اصولگرا نیز در واکنش به خبر مهاجرت همه فرزندانش به خارج از کشور گفت که هدف این سفر «تحصیل علم و دانش بوده» و فرزندانش «سفیران گویا برای نظام» هستند. بعدها یکی از فرزندانش این گفته پدر را تکذیب کرد.

هرچند به گفته رسانه‌های طرفدار دولت: رئیس‌جمهور دستور داد تا اگر «پدر رفت، پسر هم برود»، اما وی تا کنون در مورد خروج فرزند معاون خود از کشور و مهاجرت به کاناد سکوت کرده است.

فرزند خانم خزعلی در کانادا در شرکت یکی از متهمان پرونده‌های موسوم به ارزش افزوده شاغل است، حجم این پرونده بر چند هزار میلیارد تومان بالغ می‌شود. شرکت مادر و سرمایه‌گذار وی در کانادا ۷gate نام دارد که مالک آن پرونده‌ای ۸ هزار میلیارد تومانی دارد. آذری جهرمی وزیر سابق ارتباطات گفته بود: «این شرکت‌ها با پشتیبانی که داشتند، جیب مردم را زدند.» معاون رئیس جمهور به این اتهام مطروحه که فرزند او نیز در پرونده‌های ارزش افزوده دست داشته یا خیر، پاسخی نداده است.

این مطالب را هم ببینید:

سه برادر زن وزیر جهاد کشاورزی نیز از جمله به عنوان رئیس حراست، وزارت جهاد کشاورزی منصوب شدند. یکی از مسئولین روابط عمومی این نهاد، در تکذیبیه‌ای گنگ، انتصاب همزمان ۳ برادر زن را نفی نکرد، اما انتصاب یکی از برادر خانم‌های وزیر به عنوان رئیس حراست وزارت جهاد کشاورزی را تایید کرد. با این همه فعالان این حوزه از اشتغال دیگر منسوبین ساداتی‌نژاد در این وزارتخانه پرحاشیه خبر دادند. خبر بازداشت، بردار خانم کوچکتر وزیر نیز به تازگی، تکذیب شد.

وزیر مسکن و شهرسازی نیز خبر دستگیری مشاور خود و یکی از منصوبین برادر آیت‌الله مکارم را تکذیب کرد، اما در مورد ادعای یکی از نمایندگان مجلس در مورد درگیر شدن پسر همسر دوم و دیگر فرزندش در این پرونده، پاسخ روشنی ارائه نکرده است.

محمد هادی‌زاهدی وفا، سرپرست وزارت رفاه نیز که از سوی رئیس‌جمهور، به عنوان جانشین حجت‌الله عبدلملکی در نظر گرفته شده است، بنا به ادعای یکی از چهره‌های سیاسی کشور، در فاصله سال‌های ۷۱ تا ۷۳ و ۸۰ تا ۸۲ در کانادا زندگی کرده است و دو دخترش دارای تابعیت کانادایی هستند. کوچکی‌نژاد نماینده مجلس این مسئله را مهم ارزیابی کرد و گفت که قطعاً بر روی تایید صلاحیت زاهدی‌وفا در مجلس برای احراز پست وزارت تاثیر خواهد گذاشت.

دفتر محسن خجسته‌مهر رئیس شرکت ملی نفت و معاون وزیر نفت نیز، حاضر به پاسخگویی به سوال آفتاب‌نیوز در مورد مهاجرت فرزند وی به کانادا نشد.

مرتضی میریان رئیس اداره عملیات زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خرداد امسال در یک برنامه تلویزیونی از زندگی «چهار هزار» نفر از فرزندان مقامات جمهوری اسلامی در خارج از کشور خبر داد و گفت: «امروز نزدیک ۴ هزار فرزند برخی از مسئولان در آمریکا، اروپا و کانادا زندگی می‌کنند. این افراد باید «رصد» شوند تا در آینده، هیچ پست مدیریتی در جمهوری اسلامی به آن‌ها داده نشود.»یکی دیگر از مسئولین این تعداد را «۵ هزار» نفر برآورد کرد. همه آقازاده‌های دولت سیزدهم البته ساکن خارج از کشور نیستند.

شاید از دست داده باشید:

سید صادق پژمان، مدیر بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و فرزند سید محمد پژمان شهردار سابق مشهد، عضو ستاد انتخاباتی و از نزدیکان سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور است.او پس از روی کار آمدن دولت در نهایت تعجب، از مدیریت شرکت بهره‌بردار پیست اسکی، به مدیریت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای منصوب شد.

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه بازی‌های رایانه ای، در اینباره به خبرنگار آفتاب‌نیوز گفت: در برخی جلسات باید ساده‌ترین مسائل مرتبط با این حوزه را نیز به ایشان توضیح دهیم، این بزرگوار همچنین مانند یک بلاگر اینستاگرامی تمایل غیرقابل مقاومتی به صحبت در مورد سفرهای خارجی و زندگی لاکچری خود دارد.

روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در تماس خبرنگار آفتاب‌نیوز، حاضر به تکذیب، تایید یا ارائه توضیحاتی در این‌باره نشد.

سید محمد رحیم مرتضوی فرزند سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس‌جمهور هم توسط شهردار تهران به عنوان شهردار منطقه ۹ منصوب شد. اعتراضات برخی ساکنان این محل نسبت به مدیریت این آقازاده، چندی پیش خبرساز شد. برادر دیگر این آقازاده نیز از جمله مدیران ستاد مبارزه با مواد مخدر بود که به یک پست مدیریتی کاملاً غیرمرتبط، یعنی مدیریت اموال و املاک بنیاد مستضعفان منتقل شد.

برخی فعالان سیاسی با الگوبرداری از عنوان فرزندان اعضای حزب کمونیست چین که شاهزاده‌های سرخ خوانده می‌شوند، آقازاده‌های دولت رئیسی را شاهزاده‌های نارنجی خطاب می‌کنند.

تحلیل‌گران می‌گویند دلیل نرمش غرب در مقابل اقامت آقازاده‌های ایرانی، (بر عکس سختگیری‌ها مرسوم غرب در برخورد با آقازاده‌های روسی) به دلیل ظرفیت‌های اطلاعاتی و امنیتی این افراد است که امکان جذب آن‌ها را به عنوان طعمه در خارج از کشور فراهم می‌سازد.

۱ نظر
  1. علی

    بعضی برای نان شب محتاجند بعضی ازجانبازانیکی از انها خودم هستم برای گرفتن دارهایم بایاز نان ومیوه که امسال رنگش راندیدیم بزنم یک سال است ابگرمکن خانه ام خراب است ودوسال است تلوزیون نداریم زیراپول ندارمبرمدنبال گرفتن صورت سانح ودیگر مدارک جوابخدا وشهدا راچه بایدفرزندان شما کشور دشمن تحصیل کند من بجای شما خجالت میکشم زمان جنگ گفتمکلی شهر ویران وشهیدان وانها که خیلی وضعشان خراب است والان؟

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.