یادگاری دو سطری ملکه انگلیس روی کره ماه

بشر در سال ۱۹۶۹ میلادی برای اولین بار بر روی کره ماه فرود آمد و در همان روزی که آرمسترانگ بر روی ماه قدم گذاشت، پیامی از چندین رهبر در دنیا به ماه فرستاده شد.

به گزارش تازه‌نیوز، در میان این پیام‌ها، پیام فضایی ملکه الیزابت دوم نیز بر روی کره ماه قرار گرفت. در ادامه می‌توانید جزئیات این ماجرا را بخوانید.

به نقل از تابناک، فضانورد نیل آرمسترانگ اولین فردی بود که قدم بر روی سطح ماه گذاشت و جمله‌ی معروفش را گفت: «این یک قدم کوچک برای یک انسان و جهشی عظیم برای بشر است». سپس باز آلدرین، همکار فضانورد آرمسترانگ به او پیوست و سومین نفر به نام مایکل کالینز نیز در ماژول فرماندهی باقی ماند.

در آن روز یک دیسک سیلیکونی نیز روی کره ماه فرود آمد که پیام‌های رهبران بسیاری از کشورهای جهان به نشانه حسن نیت روی آن حک شده بود. در میان نام آن رهبران، نام ملکه وقت بریتانیا، ایرلند شمالی و کشورهای مشترک‌المنافع، ملکه الیزابت دوم نیز برجسته بود.

این مطالب را هم ببینید:

پیام ملکه الیزابت دوم به همراه سخنانی از پاپ، چندین رئیس جمهور و سیاستمدار برجسته ایالات متحده و کارکنان ناسا بر روی یک دیسک سیلیکونی حک شده بود. در بیانیه مطبوعاتی ناسا آمده است که این سیلیکون به دلیل توانایی مقاومت در برابر دمای شدید ماه که از ۲۵۰ درجه فارنهایت تا منفی ۲۸۰ درجه فارنهایت است، انتخاب شد.

خود دیسک تقریباً به اندازه یک سکه ۵۰ سنتی بود و حکاکی‌های روی آن فقط با میکروسکوپ قابل خواندن بود. سیلیکون علیرغم توانایی تحمل طیف گسترده‌ای از دما، دارای نقاط ضعیف نیز می‌باشد و فوق‌العاده شکننده است. برای کمک به حفظ سیلیکون، آن را در یک کپسول آلومنیومی قرار دادند و کپسول روی سطح ماه قرار گرفت.

پیام ملکه الیزابت به ماه بسیار کوتاه بود و فقط دو سطر، درواقع کمتر از نیمی از آنچه رهبران کشورهای دیگر نوشتند، بود. این پیام به زبان انگلیسی برتانیایی نوشته شده بود و می‌گفت:

از طرف مردم بریتانیا به مهارت و شجاعتی که انسان را ماه رسانده، درود می‌فرستم. باشد که این تلاش باعث افزایش دانش و سعادت بشریت شود. الیزابت آر.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.