اخبار مهم برای بورس امروز دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۱

مهم ترین سیگنال‌ها برای بورس امروز دوشنبه ۲۱ شهریور کدام است؟

به گزارش تازه‌نیوز،  شاخص کل بورس دیروز یکشنبه با افت شش هزار و ۷۰۲ واحدی به سطح یک میلیون و ۳۹۰ هزار واحدی رسید. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز منفی باشد.

از ابتدای سال تا نیمه شهریور ۱۴۰۱، بیش از ۱۰ میلیون و ۲۲۱ هزار سهامدار، ۲۶۰۰ میلیارد تومان از طریق سجام به حسابشان واریز شده است.

به نقل از تجارت‌نیوز، واریز این سودها می‌تواند اعتماد سرمایه‌گذاران را افزایش و نقدینگی جدید وارد بورس کند.

تعداد ۱۳ نماد معاملاتی مشمول تغییر دامنه نوسان قیمت در فرابورس ایران شدند. برهمین اساس پس از بررسی های صورت گرفته طی شش ماه منتهی به ۱۶/۰۶/۱۴۰۱، نمادهای معاملاتی آهن و فولاد ارفع، پلیمر آریا ساسول، سپیدار سیستم آسیا، سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، صنایع پتروشیمی تخت جمشید، پتروشیمی تندگویان، مجتمع جهان فولاد سیرجان، سیمان ساوه، پالایش نفت شیراز، نفت ایرانول، توسعه و مدیریت سرمایه صبا، محصولات کاغذی لطیف و گروه توسعه مالی مهر آیندگان مشمول بندهای ۲ ،۳ و ۴ ماده ۱ ضوابط مذکور می‌باشند.

تغییر دامنه نوسان می‌تواند روی نقدشوندگی نمادهای بازار تاثیر مثبت داشته باشد.

در جدیدترین نامه محمد نوروزپور، مدیر بازرسی و امور اعضا بورس کالا آمده است: میزان پیش دریافت خرید محصول شاهین ۱۰ درصد است. همچنین در این نامه اشاره شده محدودیت ورودی تعداد خرید برای هر کد ملی وجود ندارد و اشخاصی که پیشتر در عرضه های قبلی موفق به خرید خودرو سواری شده اند نیز امکان ثبت سفارش دارند. علاوه بر این، در صورت وجود مازاد عرضه، خرید برای مشتریان حقوقی در مازاد عرضه بلامانع است.

این موضوع می‌تواند افزایش خرید خودرو را در بورس افزایش و در نهایت پول جدید وارد بازار کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.