ربوده شدن پسر ۲۱ساله مبتلا اُتیسم جلوی چشمان پدر

مدیرعامل انجمن اُتیسم ایران با تشریح جزئیات ربوده شدن پسر ۲۱ ساله دارای اتیسم از قوه قضاییه، معاونت درمان وزارت بهداشت، دادستانی و نیروی انتظامی خواست از درمان تا شناسایی مجرم به این پرونده ورود کنند.

به گزارش تازه‌نیوز، سعیده صالح‌‌غفاری گفت: این فرد ۲۱ساله به نام فرزاد روز ۱۲شهریور همراه پدر خود از منزل خارج می‌شوند و عصر همان روز که قصد بازگشت به منزل خود در قلعه حسن‌خان را داشتند، یک موتوری جلوی آنها توقف می‌کند و می‌گوید رایگان آنها را به پایانه اتوبوسرانی محله آذری می‌رساند. پس از رسیدن به پایانه، فرد موتوری از پدر می‌خواهد از موتور پیاده شده و بررسی کند که آیا می‌خواهند همین اتوبوس را سوار شوند یا خیر و در همین فاصله کوتاه، اقدام به ربودن این بیمار اتیسمی می‌کند.

به نقل از ایسنا، وی افزود: تا روز یکشنبه ۱۳شهریور اصلا مشخص نیست که این فرد چه بلایی سرش آمده است. تنها به گفته اورژانس و بیمارستانی که او را به آنجا انتقال داده‌اند، مشخص است که افراد محلی او را به شکل برهنه و با آثار ضرب و شتم پیدا کرده‌اند که در تماس با اورژانس ۱۱۵ به بیمارستانی در جنوب تهران منتقل می‌شود.

او ادامه داد: متأسفانه تمام مدتی که فرزاد در این بیمارستان بستری بوده در پرونده او ارجاع به پزشکی‌قانونی و ارجاع به نیروی انتظامی وجود ندارد و خانواده‌اش روز چهارشنبه ۱۶شهریور فرزند خود را پیدا می‌کنند و بدون اینکه ویزیت کاملی از بیمار انجام  شود، ترخیص صورت می‌گیرد، اما مجددا روز پنجشنبه ۱۷شهریور وی به‌علت تب بالا به بیمارستان مراجعه می‌کند.
صالح‌غفاری تأکید کرد: خواسته ما و خانواده فرزاد پیدا شدن موتورسواری است که اقدام به ربودن فرزاد کرده است. خواهش می‌کنیم نیروی انتظامی تمام تلاش خود را انجام دهد که به واسطه عکس و فیلمی که از پایانه مسافربری آذری گرفته و به پلیس آگاهی تهران تحویل داده شده است، بتوانند این فرد را پیدا کنند.

این حادثه بیانگر لزوم بازآموزی و آموزش دقیق پرسنل لایه اورژانس، بهزیستی و وزارت بهداشت است تا به هر شکلی اگر فرد مجهول‌الهویه‌ای به آنها ارجاع داده شد، بدانند که مشخصات اولیه یک فرد مبتلا به اتیسم چیست. نداشتن کلام‌، داشتن کلیشه‌های رفتاری و نداشتن تعامل اجتماعی از مهم‌ترین شاخصه‌هایی است که شک‌برانگیز است که فردی اتیسم است و باید به مراکز مرتبط ازجمله انجمن اتیسم ایران به شماره تلفن ۰۲۱۴۸۰۸۵۰۰۰ اطلاع‌رسانی شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.