ریزش دوباره بورس در پایان معاملات دوشنبه ۲۱ شهریور

بورس تهران امروز هم به روند نزولی هفته‌های اخیر ادامه داد و شاخص کل نیز در آستانه سقوط به یک کانال پایین‌تر است.

به گزارش تازه‌نیوز، بورس تهران امروز هم به روند نزولی هفته‌های اخیر ادامه داد و شاخص کل نیز در آستانه سقوط به یک کانال پایین‌تر است.

شاخص کل بورس تهران امروز ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ با افت کمتر از یک درصدی مواجه شد. کاهش یک هزار و ۸۰۴ واحدی شاخص باعث شکسته شدن پایین‌ترین رقم شاخص کل در سال ۱۴۰۱ شد. بورس تهران با ثبت محدوده یک میلیون و ۳۸۸ هزار واحدی در کف سال جاری قرار گرفت. شاخص هم‌وزن نیز با افت ۵۴۳ واحدی به محدوده ۴۰۲  هزار واحدی بازگشت.

به نقل از تجارت نیوز، بورس در هفته‌های اخیر روند نزولی داشت و وارد یک کانال پایین‌تر، یعنی به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی رسید.این افت باعث کاهش اعتماد و امید نسبت به سرمایه‌گذاری در بورس است. به نوعی سهامداران را رفتن را به ماندن ترجیح دهند.

کارشناسان عقیده دارند که در چند هفته سیگنال‌های منفی بورس افزایش داشته و این موضوع می‌تواند خروج نقدینگی را از بازار سرمایه تقویت کند.

کاهش قیمت نفت و بورس

براساس گزارش رویترز؛ با توجه به اینکه محدودیت های کرونایی در چین بر چشم انداز تقاضا برای سوخت سایه انداخته است. همچنین با توجه به احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره در آمریکا و اروپا، قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه کاهش یافت.

ویوک دهار، تحلیلگر استرالیایی بانک «کامن ولث» در یادداشتی نوشت: نگرانی‌ها در مورد تقاضا بر تاثیر افزایش نرخ بهره برای مقابله با نرخ تورم و سیاست بدون مبتلای کرونایی چین متمرکز است.

با این حال، قیمت ‌های جهانی نفت ممکن است تا پایان سال دوباره افزایش یابد انتظار می‌‌رود با اعمال تحریم اتحادیه اروپا بر نفت روسیه در ۵ دسامبر، عرضه نفت با فشار کاهشی بیشتری مواجه شود. گروه هفت به منظور محدود کردن درآمد صادرات نفت روسیه، تصمیم دارد سقف قیمتی بر روی نفت فروشی این کشور اعمال کند.

کارشناسان عقیده دارند که این کاهش قمیت نفت روی صنایع مرتبط در بورس تهران نیز اثر دارد. یعنی این کاهش قمیت می‌تواند در میان مدت این صنایع را منفی کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.