دلیل لغو دیدار اعضای مجلس خبرگان با رهبر انقلاب چه بود؟

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت برای راحتی و وقت رهبر انقلاب دیدار اعضای مجلس خبرگان با ایشان انجام نشد. از طرف دیگر الان الحمدالله شرایط کشور به‌گونه‌ای است که بحث‌های جناحی تا حد زیادی فروکش کرده و به همین خاطر ایشان احساس نیاز نکردند.

به گزارش تازه‌نیوز، هفته گذشته دهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری دور پنجم برگزار شد؛ اما در پایان این دوره برخلاف دوره‌های گذشته اعضای مجلس خبرگان رهبری به دیدار رهبر انقلاب نرفتند.

تاکنون رسم بوده است که اعضای مجلس خبرگان بعد از پایان هر دوره اجلاس به دیدار رهبری می‌رفتند و در این جلسات رهبر انقلاب برای اعضای مجلس خبرگان سخنرانی می‌کردند. اتفاقی که در هفته گذشته برخلاف رویه معمول رخ نداد. همین باعث شد تا تحلیل‌های مختلفی دراین‌باره در شبکه‌های اجتماعی منتشر شود.

در این‌باره هاشم هاشم‌زاده هریسی از اعضای مجلس خبرگان رهبری که در اجلاس این دوره با وجود بیماری هم حاضر شده بود به خبرنگار همدلی گفت: این‌که در این دوره اعضای مجلس خبرگان رهبری برخلاف دوره‌های گذشته به دیدار رهبری نرفتند دلیل خاصی نداشت. فقط ازآنجایی‌که مقام معظم رهبری درباره موضوعات مختلف صحبت می‌کنند دیگر جایز ندانستند که الان صحبتی داشته باشند. چرا که ایشان صحبت‌های مهم را به‌عناوین‌مختلف انجام می‌دهند. به همین خاطر در این دوره گفتند این‌که اعضای خبرگان هم بروند و به حضورشان برسند یک‌باری می‌شود برای ایشان که یک‌بار سنگینی هم هست به همین خاطر خواستند که به‌نوعی وقت ایشان گرفته نشود.

هاشم‌زاده هریسی تأکید کرد: برای راحتی و وقت ایشان این دیدار انجام نشد. از طرف دیگر الان الحمدالله شرایط کشور به‌گونه‌ای است که بحث‌های جناحی تا حد زیادی فروکش کرده و به همین خاطر ایشان احساس نیاز نکردند. در کل لازم است که بگویم عدم برگزاری این دیدار هیچ دلیل خاص سیاسی نداشت.

هاشم‌زاده هریسی درباره این دوره اجلاس گفت این دوره اجلاس به‌آرامی و بدون حاشیه خاصی برگزار شد، بیشتر وقت جلسه به موضوعات کاری سپری شد و محور جلسه بیشتر به موضوع قانون انتخابات تمرکز داشت که خیلی هم سنگین بود. او درباره شرکت اعضا هم گفت: حضور اعضا در این دوره خوب بود ولی بعضی از اعضا به خاطر بیماری نتوانستند حاضر شوند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.