حمایت آمریکا از اتهام‌زنی دوباره آلبانی علیه ایران

وزارت خارجه آمریکا در پی اتهام زنی دوباره آلبانی علیه ایران، بار دیگر از این اتهام زنی حمایت کرد. ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه امریکا مدعی شد حمله سایبری ۹ سپتامبر (۱۸ شهریور) در پی حمله سایبری ۱۵ جولای به آلبانی انجام شده و آن را به شدت محکوم می‌کنیم.

به گزارش تازه‌نیوز، وزارت خارجه آمریکا در پی اتهام زنی دوباره آلبانی علیه ایران، بار دیگر از این اتهام زنی حمایت کرد.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز یکشنبه به وقت محلی مدعی شد حمله سایبری ۹ سپتامبر (۱۸ شهریور) در پی حمله سایبری ۱۵ جولای به آلبانی انجام شده و آن را به شدت محکوم می‌کنیم.

به نقل از ایرنا، وی تصریح کرد ما به همکاری با آلبانی و دیگر شرکای خود برای تقویت دفاعی سایبری آنها و پاسخگو کردن عوامل این حملات ادامه خواهیم داد.

وزارت کشور آلبانی روز شنبه ادعا کرد که یک سامانه مرزی آن مورد حمله سایبری از جانب همان منبع ایرانی قرارگرفته که به تازگی موجب قطع روابط سیاسی ۲ کشور شده است.

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، بیانیه وزارت کشور آلبانی حاکیست که در پی حمله به سامانه ثبت ورود و خروج در ۲ گذرگاه مرزی پلیس آلبانی، همه سامانه‌های دولتی شامل سامانه کلی مدیریت اطلاعات برای ثبت ورود و خروج‌ها در گذرگاه‌های مرزی به صورت موقت بسته شده است.

رسانه‌های محلی از ایجاد صف‌های طولانی در دستکم ۲ گذرگاه مرزی در جنوب این کشور خبر داده‌اند.

این مطالب را هم ببینید:

تیرانا ادعا کرده که نتایج اولیه نشان می‌دهد این تهاجم از سوی همان منبع حمله ۱۵ ژوئیه (۲۴ تیر ماه) بوده که منجر به تصمیم چند روز پیش تیرانا به قطع روابط دیپلماتیک با تهران شده است.

آلبانی که عضو ناتو است به تازگی روابط دیپلماتیک با ایران را قطع و کارکنان سفارتخانه کشورمان را اخراج کرد.

این نخستین مورد اعلام شده قطع روابط دیپلماتیک بر سر حمله سایبری به شمار می‌رود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه به وقت محلی در بیانیه‌ای با اعلام این مطلب ادعا کرد امروز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری، وزارت اطلاعات و امنیت ایران و وزیر اطلاعات این کشور (سید اسماعیل خطیب) را به دلیل انجام فعالیت‌های سایبری علیه ایالات متحده و متحدانش در فهرست تحریم قرار داده است.

این نهاد آمریکایی در تداوم اتهام زنی‌های بی پایه و اساس واشنگتن در روزهای اخیر درباره ادعای حمله سایبری به آلبانی از سوی ایران مدعی شد: در جولای ۲۰۲۲ تهدیدهای سایبری که ارزیابی می‌شود تحت حمایت ایران و وزارت اطلاعات بوده باعث ایجاد اختلال در سامانه‌های کامپیوتری دولت آلبانی شد و این دولت را وادار کرد خدمات آنلاین دولتی را برای شهروندان خود متوقف کند.

این در حالی است که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز پنجشنبه در ادامه اتهام زنی بی اساس غرب علیه ایران، حمله سایبری اخیر علیه آلبانی را که دولت‌های واشنگتن و تیرانا مدعی‌اند تهران در آن دست داشته است، محکوم کرد.

همچنین استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد در واکنش به اتهام زنی بی پایه و اساس آمریکا و آلبانی علیه ایران اعلام کرد که سازمان ملل اطلاعات مستقلی درباره حمله سایبری به آلبانی در اختیار ندارد.

وزارت امور خارجه ایران روز چهارشنبه در واکنش به اقدام ضدایرانی دولت آلبانی، با اشاره به مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در زمینه فضای سایبری در مجامع چندجانبه و بین‌المللی در راستای تدوین ضوابط و قاعده مند کردن این حوزه، تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای هدف حملات سایبری به زیرساخت‌های حیاتی خود، هرگونه استفاده از فضای سایبری به عنوان ابزاری برای حمله به زیرساخت‌های حیاتی سایر کشورها را مردود و محکوم می‌کند.

پس از اخراج گروهک تروریستی منافقین از عراق، این گروهک به دستور آمریکا و با هماهنگی دیگر اعضای ناتو به آلبانی مهاجرت کرد تا بتواند از آنجا به جاسوسی و اقدامات خرابکارانه علیه مردم ایران ادامه دهد.

منافقین هر ساله اجلاسی را با دعوت از چهره‌های ضد ایرانی به تیرانا برگزار می‌کرد تا اینکه اجلاس امسال این سازمان بنا به دلایل امنیتی لغو شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.