شرایط عجیب برای حضور در روز خاکسپاری ملکه؛ ساندویچ و خرس نیاورید، فقط گل و کارت!

کاخ سلطنتی باکینگهام انگلیس با صدور بیانیه‌ای خبر درگذشت ملکه این کشور را اعلام کرد و به این ترتیب پسرش چارلز ۷۳ ساله بر تخت پادشاهی نشست.

به گزارش تازه‌نیوز، هر تصوری که از مراسم تدفین درگذشتگان دارید را دور بریزید، خاکسپاری ملکه چیز دیگری است؛ تاحدی که ممکن است جو بایدن را در حالی ببینیم که برای رفتن به مراسم تدفین ملکه، به دنبال اتوبوس می‌گردد!

بر اساس اسنادی از لندن که به دست روزنامه پولتیکو رسیده، به سران کشورها توصیه شده که با جت یا بالگردهای شخصی خود در مراسم تدفین ملکه الیزابت حاضر نشوند.

به نقل از تجارت‌نیوز، از نمایندگان خارجی و همسرانشان خواسته شده تا با پروازهای تجاری به انگلیس بروند، زیرا فرودگاه «هیترو» لندن ظرفیت فرود هواپیماهای شخصی و فضای پارک آن‌ها را ندارد.

اگر رهبران خارجی بر سفر با جت‌های شخصی خود اصرار ورزند، باید در فرودگاه‌های اطراف لندن هواپیمای خود را به زمین بنشانند.

این مطالب را هم ببینید:

البته جای پارک هواپیما تنها مسئله‌ای نیست که بایدن باید به آن فکر کند. پیش‌تر سی‌ان‌ان گزارش داد جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا باید تصمیم بگیرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق این کشور و از دوست‌داران ملکه را با خود به انگلیس ببرد یا نه.

سی‌ان‌ان گزارش داد که بایدن باید درباره حضور یا عدم‌حضور ترامپ در مراسم تدفین ملکه تصمیم بگیرد.

آقا و بانو!

بر اساس این دستور کار وزارت خارجه انگلیس، تنها سران کشورها و شریک زندگی‌شان مجوز حضور در این مراسم را خواهند داشت.

هنوز مشخص نیست که سران پیشین کشورها (روسای جمهور یا نخست‌وزیران پیشین) در این مراسم شرکت خواهند کرد یا نه.

در این نامه آمده است: «به دلیل کمبود فضا در مراسم تدفین کشوری الیزابت دوم و رویدادهای وابسته به آن، هیچ عضو دیگری از خانواده میهمان اصلی یا مقامات کشور متبوع وی اجازه حضور در مراسم را نخواهند داشت».

ماشین ممنوع، اتوبوس هست!

این سند نشان می‌دهد که محدودیت‌های وضع‌شده شامل حال خودروهای رسمی سران دیگر کشورها هم می‌شود. از میهمانان خواسته شده تا به دلایل امنیتی و با توجه به محدودیت‌های جاده‌ای، از آوردن خودروهای شخصی خود خودداری کنند.

مسئولان برگزاری این مراسم اتوبوس‌هایی برای انتقال رهبران جهان تعبیه کرده‌اند. یک سفیر خارجی در لندن گفت: فکر کنید بایدن سوار اتوبوس شود!

محدودیت‌های مراسم ملکه به سران کشورهای خارجی ختم نمی‌شود؛ بایدها و نبایدهایی هم برای شهروندان انگلیس در نظر گرفته شده است.

باکینگهام: فقط گل و کارت؛ ساندویچ و خرس نیاورید!

شهروندان انگلیس حق ندارند برای یادبود ملکه، خرس عروسکی و ساندویچ به کاخ باکینگهام ببرند!

در بیانیه خیریه رویال پارکس، که ۸ پارک سلطنتی لندن را حمایت می‌کند، آمده: متاسفانه هیچ هدیه یا آثار دستی پذیرفته نخواهد شد. انگلیسی‌ها در عوض می‌توانند کارت یا برچسب‌هایی در یادبود ملکه تهیه کنند که به صورت منظم توسط کارکنان پارک‌های سلطنتی جمع‌آوری شده و آرشیو می‌شود.

همچنین انگلیسی‌ها نباید گل‌هایشان برای ملکه را در هر جایی رها کنند، بلکه باید آن‌ها را از بسته‌بندی‌های پلاستیکی خارج کرده و در مکان‌هایی که برای جمع‌آوری گل‌های یادبود تعبیه شده، قرار دهند.

علاوه بر این، از انگلیسی‌ها خواسته شده تا برای حفظ محیط‌زیست، تنها ماده‌های اورگانیک و تجزیه‌پذیر را در این مکان‌ها رها کنند.

سفر تابوت ملکه الیزابت دوم

برنامه‌های مراسم تشییع ملکه الیزابت دوم دهه‌هاست که مشخص شده است.

تابوت بلوطین حامل پیکر ملکه الیزابت دوم ساعت ۱۰ صبح یکشنبه از بالمورال، محل وفات او در ارتفاعات اسکاتلند، خارج شد. خودروی حامل تابوت ملکه در پایان سفری شش ساعته از میان خیابان‌هایی که مردم سوگوار در دو سوی آن ایستاده‌اند عبور خواهد کرد و تابوت را ابتداء به ادینبورگ، پایتخت اسکاتلند، خواهد رساند.

تابوت او پس از رسیدن به ادینبورگ به سمت کاخ «هالی‌رود‌هاوس» تشییع می‌شود و مطابق برنامه قرار است که راس ساعت ۱۶ به این کاخ برسد. تابوت ملکه الیزابت دوم سپس صبح روز دوشنبه با مشایعت خانواده سلطنتی برای برگزاری مراسمی ویژه به کلیسای جامع سنت جایلز در ادینبورگ منتقل می‌شود. تابوت پس از پایان مراسم به مدت ۲۴ ساعت و برای ادای احترام مردم علاقمند به او در این کلیسا باقی می‌ماند.

تابوت بلوطین حامل پیکر ملکه الیزابت دوم روز سه‌شنبه با پروازی از فرودگاه ادینبورگ به لندن و سپس به کاخ باکینگهام فرستاده می‌شود. بعد از ظهر چهارشنبه (۱۴ سپتامبر)، تابوت به سالن وست‌مینستر لندن منتقل می‌شود و از روز پنج‌شنبه تا فرا رسیدن روز خاکسپاری، برای ادای احترام و وداع مردم علاقمند به خاندان سلطنتی با ملکه در انظار عمومی قرار می‌گیرد.

مطابق برنامه اعلام شده، مراسم خاکسپاری پیکر ملکه الیزابت دوم ساعت ۱۱ روز دوشنبه (۱۹ سپتامبر) در کلیسای وست مینستر لندن و با حضور خانواده سلطنتی بریتانیا، سیاست‌مداران و رهبران جهان برگزار خواهد شد.

روز دوشنبه ۱۹ سپتامبر در بریتانیا تعطیل رسمی هم خواهد بود.

چارلز سوم، پادشاه بریتانیا و فرزند ارشد ملکه الیزابت دوم پیش از خاکسپاری پیکر او از اسکاتلند، ایرلند شمالی و ولز دیدار می‌کند.

زمان برگزاری مراسم خاکسپاری ملکه

۹ صبح روز مراسم خاکسپاری ملکه الیزابت دوم ساعت بیگ بن (بزرگ‌ترین و معروف‌ترین برج ساعت جهان که در شهر لندن واقع است) نواخته خواهد شد.

تشییع جنازه ملکه در کلیسای وست‌مینستر برگزار خواهد شد. او اولین ملکه بریتانیایی است که از سال ۱۷۶۰ مراسم خاکسپاری‌اش در این کلیسا برگزار می‌شود. در حالی که پیکر ملکه ساعت ۱۱ به کلیسا می‌رسد این اتفاق با دو دقیقه سکوت همراه خواهد بود.

پس از این مراسم، پیکر ملکه طی یک حرکت دسته‌جمعی، به قلعه وینزر منتقل می‌شود؛ جایی که حاکمان بریتانیا در طاق سلطنتی به خاک سپرده می‌شوند. به نظر می‌رسد خاکسپاری ملکه ۱۰ روز بعد از مرگ او برگزار می‌شود.

دارایی‌های شخصی ملکه انگلیس چقدر بود؟

خزانه محرمانه ملکه مجموعه‌ای از املاک و دارایی‌هاست که به صورت امانی نگهداری می‌شوند.

به گزارش بیزینس اینسایدر دارایی شخصی ملکه بیش از ۵۰۰ میلیون دلار است. این دارایی عمدتاً به دلیل سرمایه گذاری‌ها، مجموعه‌های هنری، جواهرات و املاک و مستغلات است و شامل خانه ساندرینگام و قلعه بالمورال می شود.

همچنین پس از مرگ ملکه مادر در سال ۲۰۰۲، سرمایه‌ای ۷۰ میلیون دلاری در قالب سرمایه‌گذاری در نقاشی‌هایی از مونه، نش و فابرژه، مجموعه تمبر، هنر چینی، جواهرات، اسب‌ها و حتی تخم مرغ‌های فابرژه ارزشمند به او ارث رسیده است.

بر طبق توافقی که خانواده سلطنتی با جان ماژور، نخست وزیر سابق بریتانیا در سال ۱۹۹۳ انجام داد. ارثی که از یک فرمانروا به فرمانروای بعدی می‌رسد از مالیات بر ارث معاف است. همان طور که ملکه از مالیات بر ارث مادرش معاف بود، پادشاه چارلز سوم هم از مالیات بر ارث ۴۰ درصدی ملکه الیزابت دوم معاف است.

شاهزاده چارلز هم طبق روال قبل مستقیماً امپراتوری ۲۸ میلیارد دلاری را که شامل املاک اسکاتلند، املاک سلطنتی، دوک نشین لنکستر، دوک نشین کورنوال، و کاخ‌های باکینگهام و کنزینگتون می‌شود، به ارث نخواهد برد. او فقط دارایی‌های شخصی را که ملکه الیزابت دوم برای او تعیین کرده است، دریافت خواهد کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.