ضرر امضا نشدن برجام برای ایران هر ثانیه ۱۱۰۰ دلار!

معادل ۱۱۰۰ دلار در هر ثانیه عدم‌النفع صادراتی است که ایران باید از نفت می‌داشت، اما به دلیل تحریم‌ها از آن محروم مانده است.

به گزارش تازه‌نیوز، اعتماد نوشت: ماجرای مصوبه شورای پول و اعتبار در خصوص دریافت مالیات از حساب‌هایی که بالای ۳۵میلیون تومان گردش مالی داشته باشد یا در ماه بیش از ۱۰۰ تراکنش داشته باشند از آن دست موضوعاتی است که بررسی آن تصویری شفاف از واقعیت اقتصاد ایران نمایان می‌کند.

واقعیتی شفاف از یک اقتصاد تحریمی و رکودزده که به سبک اقتصاد‌های توسعه‌یافته از مردم مالیات می‌گیرد، اما به شکل و شمایل کشور‌های فقیر به آن‌ها خدمات ارایه می‌کند.

در اتمسفر‌های اقتصادی اگر نخواهید یا نتوانید به واقعیت‌های موجود و روش‌های علمی توجه کنید، مدام در مسیر خلق مشکل برای مردم خواهید بود. در اقتصاد ایران براساس آمار‌های بانک مرکزی در هر ثانیه ۳۴میلیون تومان نقدینگی خلق می‌شود. روش محاسبه‌اش هم اینگونه است که میزان نقدینگی در یک سال تقسیم بر ۱۲، تقسیم بر ۲۴، تقسیم بر ۶۰ و دوباره تقسیم بر ۶۰ که میزان نقدینگی در هر ثانیه را شکل می‌دهد.

این مطالب را هم ببینید:

در واقع معادل ۱۱۰۰دلار در هر ثانیه عدم‌النفع صادراتی است که ایران باید از نفت می‌داشت، اما به دلیل تحریم‌ها از آن محروم مانده است. یعنی در هر ثانیه ایران حداقل ۱۱۰۰ دلار در اثر تاخیر در امضای برجام ضرر می‌کند. توجه کنید این رقم فقط در خصوص نقدینگی است و سایر زیان‌های ایران در حوزه‌های دیگر نیز وجود دارد.

2 نظر
  1. محسن رجبی

    حرف حق بزنیم سربازان گمنام پیامک میدن شماره شما با ضد انقلاب در ارتباطه !!! دیگه بسه عمرمون تموم شد ما مردم ایران دیگه از هیچ چیز نمی ترسیم …

  2. مازیار

    خاک بر سر ما که خوابیم ؟وتا انقلاب مهدی خاک مرده بر سرمان ریختند وبیدار نمی شویم ؟
    انها وخانوادههایشان در رفاه باشند گور گدر ملت ؟..

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.