پیش‌بینی بورس فردا سه‌شنبه ۲۲ شهریور/ بازار سرمایه در انتظار

شاخص کل بورس امروز نیز همانند روزهای اخیر روند نزولی را تجربه کرد. بازار فردا چه شکلی به خود می‌گیرد؟

به گزارش تازه‌نیوز، شاخص کل بورس امروز دوشنبه تغییر نیز همانند روزهای اخیر نزولی بود. شاخص کل بورس تهران امروز ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ با افت کمتر از یک درصدی مواجه شد. کاهش یک هزار و ۸۰۴ واحدی شاخص باعث شکسته شدن پایین‌ترین رقم شاخص کل در سال ۱۴۰۱ شد. بورس تهران با ثبت محدوده یک میلیون و ۳۸۸ هزار واحدی در کف سال جاری قرار گرفت. شاخص هم‌وزن نیز با افت ۵۴۳ واحدی به محدوده ۴۰۲  هزار واحدی بازگشت.

ارزش معاملات خرد در پایان این روز معاملاتی به بیش از دوهزار و۱۰۰ میلیارد تومان رسید که رکورد جدیدی از لحاظ کمترین ارزش معاملات خرد در یک ماه گذشته است. حقیقی ها امروز و در مجموع ۲۳۵میلیارد تومان از بازار خارج کردند.

پیش‌بینی بورس فردا سه‌شنبه ۲۲ شهریور

چند روزی می‌شود که بورس همانند روز گذشته خود معامله می‌شود. یعنی شاخص نزولی و ارزش معاملات بسیار پایین است، درنتیجه نباید انتظار رشد بورس یا شاخص کل را داشت. اما تا پایان هفته شاخص کمی می‌تواند مثبت شود.

این مطالب را هم ببینید:

زمانی بازار سرمایه تغییر مسیر می‌دهد که تکلیف ابهامات آن مشخص شود. درحال قیمت دلار، مذاکرات برجام و برخی از دستکاری‌ها تاثیر منفی روی بورس دارد.

کارشناسان عقیده دارند که اگر خبر قطعی از مذاکرات برسد، می‌توان انتظار رشد بورس را داشت. برای نمونه امروز  یک مسئول عالی رتبه ایرانی در گفتگو با الجزیره گفت که اگر موضع آمریکا واقع‌بینانه باشد طی چند روز می‌توانیم به یک توافق حقیقی برسیم.

وی ادامه داد: ما خواهان متنی برای توافق هستیم که غیر قابل تفسیر باشد به گونه‌ای که هیچ طرفی در آینده نتواند از آن سوء استفاده کند. قبل از بستن پرونده ادعاهای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، هیچ توافقی نمی‌تواند واقعی و عملی باشد.ژ

با وجود این صحبت‌ها باید به انجام مذاکرات و توافق امیدوار بود. این امیدواری یک سیگنال مثبت برای بازار سرمایه است.

از سوی دیگر با تعیین و تکلیف شدن برجام، قیمت دلار به ثبات می‌رسد و همین دو مولفه می‌تواند سهامداران را ترغیب به سرمایه‌گذاری در بورس کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.