درگیری‌های شدید نظامی میان ارمنستان و آذربایجان آغاز شد +ویدئو

درگیری‌های شدیدی بین نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان رخ داده که به گفته وزارتخانه‌های دو طرف، چند نقطه در مرز شاهد تیراندازی و تبادل آتش است.

به گزارش تازه‌نیوز، درگیری شدیدی بین دو طرف در جریان است و وزراتخانه‌های دفاع ارمنستان و جمهوری آذربایجان تایید کرده‌اند که چند نقطه در مرز شاهد تیراندازی و تبادل آتش است.

به نقل از اقتصادنیوز، «نیل هاویِر» خبرنگار کانادایی که برای شبکه‌های «سی‌ان‌ان، سی‌بی‌سی و الجزیره انگلیسی» گزارش تهیه می‌کند، در این باره خبر داد: «یگان‌های ارتش جمهوری آذربایجان با استفاده از توپخانه و پهپاد به سمت ارمنستان آتش گشودند».

هاویر در ادامه گزارش خود گفت: «این حملات در قلمرو ارمنستان و خارج از منطقه مورد مناقشه قره‌باغ رخ داده است. این اقدامات، تنش‌زایی بزرگی توسط باکو است».

این مطالب را هم ببینید:

با این حال، رسانه‌های ترکیه در تلاش هستند تا ارمنستان را مقصر درگیری‌های مسلحانه امشب با جمهوری آذربایجان نشان دهند. در همین راستا، وزارت دفاع باکو نیز مدعی شد که اقدام تحریک‌آمیز ایروان بود که منجر به این درگیری‌ها شد.

در این بیانیه ادعا شده است: «درگیری‌ها بعد از اینکه نیروهای ارمنستانی حملات گسترده‌ای را به مناطق داش‌کَسَن، کلبجر و لاچین در نزدیکی مرز انجام دادند. نیروهای ارمنستانی با حملات خمپاره‌ای، مواضع و سنگرها و پایگاه‌های جمهوری آذربایجان را در مناطق مرزی هدف گرفتند که منجر به تلفات خدمه و آسیب‌رسیدن به زیرساخت‌های نظامی شد».

ساکنان مناطق مرزی می‌گویند صدای شلیک مداوم توپخانه و تبادل آتش با استفاده از سلاح‌های سنگین بین نظامیان جمهوری آذربایجان و ارمنستان به گوش می‌رسد.

3 نظر
  1. محمد

    ارمنستان هم شاخ شده واسه ما

  2. حرف حق

    ملت رو مثل خودتون نادان حساب نکنید همه چیز مثل روز روشن هستش

  3. فرهاد

    این جنگ با جنگ قبلی خیلی متفاوت خواهد بود .لازمه اینبار ارمنستان درس فراموش نشدنی به علیف بده تا بفهمه با چند تا پهباد نمیشه برای دیگران قلدری کرد .دست بالا دست بسیاره

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.