دختربچه ۴ ساله فرشته نجات برادرش شد! +عکس

دختر بچه ای ۴ ساله‌ با اهدای سلول های بنیادی خود جان برادرش را نجات داد.

به گزارش تازه‌نیوز، اوبری آستین، دختربچه چهار ساله، سلول‌های بنیادی خود را اهدا کرد و جان کری، برادر نوزادش را در اولین تولدش، پس از تشخیص نوع نادر سرطان خون در سن هشت ماهگی نجات داد. زمانی که کری آستین تنها هشت ماه داشت به نوع نادری از سرطان خون تشخیص داده شد. تنها امید او برای زنده ماندن پیوند سلول‌های بنیادی بود. برخلاف همه شانس‌ها، سلول‌های خواهرش اوبری چهار ساله، کاملا با او مطابقت داشت. جراحان در اولین تولد کری او را جراحی کردند و شش ماه بعد، او به لطف خواهر بزرگش از سرطان نجات یافت.

به نقل از باشگاه‌خبرنگاران، مادر این دو کودک در این باره می‌گوید: «او کاملا کری را می‌پرستد و آن زمان که درباره پیوند به او توضیح دادیم، او می‌خواست هر کاری که می‌تواند برای نجات برادرش انجام دهد. اوبری تنها چهار سال دارد، اما فقط به این فکر می‌کرد که چگونه می‌تواند به او کمک کند. ما هم احساس گناه کردیم که او را تحت عمل جراحی قرار دادیم، اما این تنها شانس زنده ماندن کری بود، اوبری بسیار شجاع بود. او می‌دانست که خونش او را نجات خواهد داد».

دختربچه ۴ ساله جان برادرش را نجات داد

در طی یک عمل دو ساعته در بیمارستان گریت اورموند استریت لندن، جراحان سلول‌های بنیادی اوبری را بیرون آوردند و آن‌ها را از طریق قطره‌ای در بدن کری قرار دادند. نائومی می‌گوید: «این واقعیت که پیوند در روز تولد کری انجام شد آنقدر مهم بود که به او فرصتی دوباره برای زندگی در آن روز خاص داد. پزشکان می‌گویند هرگز پیش از این کسی را ندیده بودند که در روز تولد خود پیوند سلول‌های بنیادی را انجام دهند».

او در ادامه می‌گوید: «لحظه‌ای که آن دو همدیگر را دیدند، بسیار شیرین بود؛ اوبری را برای دیدن کری بردیم و او را در آغوش گرفت. آن‌ها از دیدن دوباره یکدیگر هیجان زده شدند.»پس از دو روز اقامت در بیمارستان برای اوبری و هفت هفته برای کری، خانواده توانستند در خانه خود واقع در برایتون، شرق ساسکس به زندگی خود بازگردند.کری اکنون در حال بهبودی است و هیچ نشانه‌ای از سلول‌های سرطانی در بدنش وجود ندارد، اما به والدین او هشدار داده شده است که بیماری آنقدر تهاجمی است که تا مارس سال آینده ۴۰ درصد احتمال بازگشت آن وجود دارد. پس از آن، این احتمال به تنها ۵ ٪ کاهش می‌یابد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.