عتیقه‌های ۳۰۰۰ ساله از دست قاچاقچی در امان ماندند

فرمانده انتظامی شهرستان ری با اشاره به دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۱۵ قلم اشیای عتیقه گفت: قدمت این اشیاء به ۳۰۰۰ سال پیش می‌رسد.

به گزارش تازه‌نیوز، سرهنگ دوستعلی جلیلیان با اشاره به دو مورد از مهمترین پرونده‌های فرماندهی انتظامی شهرستان ری گفت: در تحقیقات پلیس مبنی بر حمل عتیقه با یک دستگاه خودرو پراید مشکی، رسیدگی به موضوع به صورت خاص در دستور کار ماموران کلانتری حرم حضرت عبدالعظیم(ع) قرار گرفت.

به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: دیروز ماموران کلانتری پس از گشت‌زنی‌های هدفمند، خودروی مذکور را در محدوده روستای “گلحصار ” مشاهده کردند و متهم بلافاصله پس از دیدن ماموران پلیس از صحنه فرار کرد. در پی این اتفاق عملیات تعقیب و گریز آغاز شد.

جلیلیان در ادامه گفت: پس از انجام تعقیب و گریز و اجرای طرح مهار خودرو، متهم متوقف و راننده دستگیر شد.  طی بازدید از داخل خودرو یک گونی سفید حاوی  ۱۵قلم اشیای عتیقه با ۳۰۰۰ سال قدمت کشف و متهم به همراه اقلام کشف‌ شده برای  تحقیقات بیشتر به کلانتری منتقل شد. فرمانده انتظامی شهر ری افزود: پس از حضور نمایندگان اداره میراث فرهنگی، پیشینه عتیقه‌های کشف شده تایید شد و بعد از  تکمیل تحقیقات ابتدایی، متهم در اختیار دادسرا قرار گرفت. تحقیقات برای کشف جزئیات پرونده همچنان ادامه دارد.

دستگیری سارق تحت تعقیب

جلیلیان در ادامه با اشاره به دستگیری یکی از سارقان تحت تعقیب اظهارکرد: در پی وقوع چند فقره دزدی از اماکن خصوصی پرونده به‌صورت خاص در دستور کار تیم‌های عملیات کلانتری ۱۷۲حرم حضرت عبدالعظیم(ع) قرار گرفت. وی ادامه داد: پس از بازبینی دوربین‌های مداربسته و استفاده از بانک اطلاعاتی مجرمان، هویت و مخفیگاه سارق در محدوده شهرری شناسایی شد و پس از انجام هماهنگی‌های قانونی متهم تحت تعقیب طی یک عملیات ضربتی دستگیر شد و به کلانتری انتقال یافت.

جلیلیان در پایان گفت: در تحقیقات تخصصی انجام شده سارق به جرم خود اعتراف کرد همچنین در این زمینه هشت مالباخته شناسایی و به کلانتری مذکور دعوت شدند. پس از دریافت شکایت و پایان بررسی‌ها و تشکیل پرونده، سارق به مراجع قضایی تحویل داده شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.