هشدار: کشور در این بخش‌ها وارد رکود سنگین شده است!

آمار رسمی اقتصادی در مرداد ماه به وضوح نشان می دهد اقتصاد ایران به پیشواز رکود سنگین در چهار حوزه اصلی رفته است.

به گزارش تازه‌نیوز، شرایط اقتصادی کشور، بی نتیجه ماندن مذاکرات و انتظارات تورمی در نیمه دوم سال، نشانه‌هایی است از ورود به کود سنگین در برخی حوزه‌ها؛ در واقع هر چهار بخش اقتصاد شامل خدمات، کشاورزی، ‌صنعت و مسکن در وضعیت رکودی به سر می‌برند.

صنایع کشور در مردادماه به دلیل افت همزمان تولید، موجودی مواد اولیه، میزان سفارش‌های جدید، میزان صادرات کالا، میزان فروش، میزان مصرف انرژی و میزان استخدام نیروی کار با شرایط بسیار سختی روبه‌رو بوده‌‌‌اند. این وضعیت در یک‌سال اخیر بی‌سابقه بوده و به‌جز فروردین که به دلیل تعطیلات، حجم فعالیت صنایع نصف می‌شود، این میزان از سقوط تولید سابقه نداشته است.

به عبارتی واضح تر و دقیق تر، این شرایط در ۱۳ماه گذشته بی سابقه است.

این مطالب را هم ببینید:

مجمع فعالان اقتصادی در گزارش خود آورده است: مشکل مهمتر آنکه این رکود همراه با تورم همزمان است و طریقه مواجهه و تکنیک های مقابله با آن برای فعال اقتصادی متفاوت از مدل مواجهه با رکود تنهاست.

همچنان برگ برنده در اختیار کسانی است که پیش بینی دقیق تری از قیمتهای مواد اولیه و محصول نهایی دو ماه آینده دارند.

فعالان بازار فولاد توجه داشته باشند که در هفته گذشته، میانگین قیمت بیلت صادراتی ایران ۴۶۰ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، تغییری نشان نمی‌دهد. میانگین قیمت اسلب صادراتی ایران نیز ۴۳۷.۵ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن تغییری نشان نمی‌دهد.

در هفته گذشته تحت تأثیر افزایش امیدواری‌ها نسبت به بهبود تقاضا برای فولاد در چین و همچنین کاهش تولید فولاد در اروپا، قیمت انواع فولاد میانی و محصولات فولادی در بازارهای آسیایی، اروپایی و CIS افزایش یافت.

در هفته گذشته قیمت شمش صادراتی CIS از ۵۲۶ دلار به ۵۲۸ دلار به ازای هر تن رسید و رشد ۰.۴ درصدی را تجربه کرد. قیمت اسلب صادراتی CIS با رشد ۷ درصدی به ۴۴۵ تا ۴۶۰ دلار به ازای هر تن رسید. قیمت میلگرد صادراتی CIS نیز در هفته گذشته با افزایش ۱.۳ درصدی به ۵۹۰ تا ۶۰۰ دلار به ازای هر تن رسید…

بازار فولاد بعنوان یکی از پیچیده ترین بازارهای سال ۱۴۰۱ بازار متفاوتی در شش ماهه دوم سال را تجربه خواهد کرد.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.