پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۲۳ شهریور/ روزهای سخت برای برجام و بازار سرمایه!

پیش بینی بورس برای فردا چهارشنبه ۲۳ شهریور به کدام سمت خواهد رفت؟

به گزارش تازه‌نیوز، بورس تهران روز سه‌شنبه اوضاع نسبتاً متعادلی را به خودش گرفت و با رشد ۴ هزار ۱۵۶ واحدی به عدد یک میلیون ۳۸۳ هزار و ۱۲۷ واحد رسید تا ترمز افت‌ها را بکشد.

اوضاع در گروه خودرویی به مراتب بهتر از سایر گروه های دیگر بود به طوری که خودرو و خساپا با استقبال شدید خریداران همراه شدند. خگستر و ورنا از دیگر نمادهایی بودند که با صف‌های خرید مواجه شدند تا بازار را با رنگ سبز به پایان ببرند.

به نقل از اکو ایران، گروه بانکی وفلزات اساسی با این که مثبت شدند اما خیلی از صفر تابلو فاصله نگرفتند و به مثبت‌های یک تا دو درصدی اکتفا کردند.

در گروه برق و گاز هم نماد ونیرو با انتشار اطلاعیه‌ای در سامانه کدال مبنی بر افزایش نرخ سقف عرضه عمده برق در بازار از هر کیلووات ۶۴ تومان به ۸۰ تومان خبر داد که با صف خرید همراه شد.

اما در گروه محصولات شیمیایی اوضاع متفاوت بود و بازار این گروه چندان دلچسب نبود و تنها می‌توان به نمادهایی همچون شکربن، شدوص و شلعاب اشاره کرد که با رنگ سبز سهامداران را به خانه‌هایشان بدرقه کردند.

اما همانطور که چند روزی است در مورد شاخص کل صحبت می‌کنیم این انتظار برای همه اهالی بازار وجود دارد که شاخص در محدوده حمایتی قوی قرار دارد و همه به دنبال نقطه برگشت بازار در همین حوالی هستند .

روز گذشته قیمت هر دلار بازار آزاد تهران به عدد ۳۱ هزار تومان خودش را رساند تا قیمت سکه طرح جدید هم به عدد ۱۴ میلیون ۷۰۰ هزار تومانی برسد.

خیلی از اهالی بازار از شایعاتی مبنی بر بی سرانجامی برجام  متأثر هستند. بررسی‌های اجمالی از غرب نشان می‌دهد که بایدن در انتخابات میان دوره‌ای کنگره شکست خواهد خورد و این کار را برای تیم مذاکره کنند سخت خواهد کرد.

اهالی بازار می‌گویند این احتمال وجود دارد که در هفته آینده شاهد چرخش بازار از سمت نمادهای کوچک به سمت نماد های بزرگ و شاخص ساز باشیم که البته با ترس از بحث بودجه سال ۱۴۰۲ این اتفاق با احتیاط کامل خواهد بود و خریداران برای خرید، چندان دست بالا قیمت نمی‌دهند و نهایت سعی خود را برای خرید در قیمت‌های پایین ، به کار می‌گیرند.

اما افرادی هم هستند که فعلا بازار را در همین محدوده‌ها رنج و بی رمق می‌بینند و مثبت شدن امروز بازار را ناشی از اعتراضات دو روز قبل اهالی بازار جلوی سازمان بورس می دانند تا شاید جلو هر گونه ناآرامی در مقابل سازمان بورس گرفته شود.

به هر حال از منظر تکنیکالی حمایت‌ها مشخص است و باید نظاره‌گر بود و دید که بازار با این سطوح چگونه برخورد خواهد کرد و بدانیم که تنها چیزی که در جهان ثابت می‌ماند ، تغییرات است.

بورس

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.