اظهارات قاتل او را از قصاص نجات داد

مرد جوان که به خاطر اختلاف مالی بر سر فروش یک خودرو دوستش را به قتل رسانده بود، از سوی قضات دادگاه کیفری به ۱۰ سال حبس و پرداخت دیه محکوم شد.

به گزارش تازه‌نیوز، رسیدگی به این پرونده از اوایل سال گذشته با گزارش یک درگیری خونین در محله عبدل آباد آغاز شد. پس از حضور مأموران و بررسی‌های اولیه مشخص شد که درگیری بر سر اختلاف مالی بوده و دو مرد جوان با ضربات چاقو مجروح و به بیمارستان منتقل شده‌اند. در ادامه و در حالی که یکی از مجروحان به نام میثم وضعیت جسمی بهتری داشت باخبر شد که دوستش به نام مهدی بر اثر شدت جراحات وارده جان باخته است. بنابراین از ترس گرفتار شدن و دستگیری به اتهام قتل مخفیانه فرار کرد و سپس به ترکیه گریخت.

به نقل از ایران، در حالی که خانواده مقتول خواهان دستگیری و مجازات متهم بودند و ردیابی‌ها برای دستگیری میثم ادامه داشت، چند ماه بعد مأموران پلیس دریافتند میثم به ایران بازگشته و بدین ترتیب وی بازداشت شد. متهم در بازجویی‌های اولیه به درگیری با مهدی اعتراف کرد و گفت: چند ماه پیش از درگیری من و برادرم با یکی از دوستان‌مان به نام ماهان بر سر خرید یک خودرو اختلاف مالی در حدود ۲۰ میلیون تومان پیدا کردیم از این رو برای حل این مسأله مقابل خانه‌اش رفتیم و در حال بحث و جدل بودیم که به یکباره مهدی برادر ماهان با یک چاقو به سمت ما حمله کرد و چند ضربه به ما زد. من از چند ناحیه مجروح شدم و دست و پاهایم بشدت آسیب دید در حالی که خون زیادی از بدنم می‌‌رفت، چاقویی را از جیبم بیرون آوردم و برای دفاع از خودم دو ضربه به او زدم و پس از آن خودم هم بیهوش روی زمین افتادم و اورژانس من و مهدی را به بیمارستان منتقل کرد که یک روز بعد متوجه شدم مهدی فوت کرده و من هم از ترس دستگیری به ترکیه فرار کردم.

با اعتراف صریح متهم و تکمیل تحقیقات، پرونده برای رسیدگی به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
در ابتدای جلسه اولیای دم درخواست اشد مجازات کردند.پس از آن متهم برای دفاع از خودش به جایگاه رفت و ضمن رد اتهامش گفت: من اتهام قتل عمد را قبول ندارم. مستندات پزشکی من موجود است. من شروع کننده این درگیری نبودم و حمله نکردم. برای دفاع از خودم و چون حس کردم مهدی می‌‌خواهد مرا بکشد از توی جیبم به سختی چاقویم را بیرون آوردم و به او ضربه زدم. باور کنید آنقدر حالم بد بود که فقط می‌‌خواستم درگیری تمام شود اصلاً فکر نمی‌کردم زنده بمانم. مطمئن هستم که اگر من نمی‌زدم، او من را می‌‌کشت.
پس از اظهارات متهم و وکیل او قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند و به تشخیص قضات مبنی بر دفاع مشروع، وی را به ۱۰ سال حبس و پرداخت دیه محکوم کردند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.