اسارت تحقیرآمیز سربازان روس به دست اوکراینی‌ها! +تصاویر و ویدئو

اسارت دسته جمعی نیروهای روسی در خارکیف و غنیمت های یک میلیارد دلاری که اوکراینی‌ها به دست آوردند رسانه ای شد.

به گزارش تازه‌نیوز، نیروهای روسی در مواجهه با ضد حمله برق آسای اوکراینی ها، به صورت دسته جمعی خود را تسلیم نیروهای اوکراینی می کنند. سرویس اطلاعات نظامی اوکراین مدعی شده است که تعداد زیادی از سربازان مسکو دست از جنگ کشیده و خود را تسلیم کرده اند در شرایطی که نیروهای اوکراینی در حال پیشروی در شرق منطقه خارکیف بوده و مدعی درماندگی و خستگی نیروهای روسی از جنگ شده است.

پیشروی اوکراین در خارکیفاولکسی آرستوویچ از مشاوران ولودیمیر زلنسکی مدعی شده است که در روزهای اخیر آنقدر سرباز روسی به اسارت گرفته شده که فضای کافی برای نگهداری آن ها ندارد و یک مقام امنیتی دیگر اوکراینی مدعی شده که تعداد زیادی از این اسرا از افسران روسی هستند.

تجهیزات روسه در دست اوکراینی‌ها

همچنین گفته می شود که نیروهای روسی که با دومین ضد حمله نیروهای اوکراینی در جنوب خرسون مقابله می کنند، برای تسلیم شدن به اوکراینی ها وارد مذاکره شده اند در شرایطی که مهماتشان به پایان رسیده است. در حالی که اوکراین در روزهای اخیر توانسته بیش از ۶,۰۰۰ کیلومتر از سرزمین های خود را در منطقه خرسون و خارکیف را از نیروهای روسی بازپس بگیرد، گزارش ها از فرار نیروهای روسی از شهر بزرگ ملیتوپل خبر می دهند.

غنائم جنگی اوکراین

گفته می شود در عقب نشینی های گسترده از مناطق خارکیف و خرسون، نیروهای روسی بیش از یک میلیارد دلار از تجهیزات نظامی خود را به جای گذاشته و اکنون به دست سربازان اوکراینی افتاده اند. مقامات اوکراینی مدعی هستند که از زمان شروع ضد حمله اوکراین در ۶ سپتامبر تا ۱۱ سپتامبر، نیروهای روسی دستکم ۷۰۰ میلیون دلار تجهیزات نظامی خود را از دست داده اند.

غنائم جنگی اوکراین

مقامات روسی نیز عقب نشینی های نیروهایشان را تایید کرده و مدعی شده اند که در ضدحمله اوکراینی ها، نسبت سربازان اوکراینی به سربازان روسی ۸ به ۱ بوده و نیروهای روسی برای سازماندهی مجدد ناچار به عقب نشینی شده اند. مقامات اوکراینی مدعی هستند که توانسته اند فرماندهان روسی را به اشتباه بیندازند که حمله اصلی در منطقه خرسون انجام می شود در حالی که حمله اصلی بر خارکیف متمرکز بوده است.

نقشه جنگ اوکراین و روسیه

این عملیات فریب به نیروهای اوکراینی امکان داده تا روس ها را در خارکیف غافلگیر و وادار به فرار یا تسلیم نمایند. مقامات اوکراینی مدعی هستند که در این عملیات نزدیک به ۳,۰۰۰ سرباز روسی را کشته و هزاران نفر دیگر را نیز به اسارت گرفته اند. یک فرمانده اسیر شده روسی مدعی شده است که سربازان این کشور ترجیح می دهند به جای مقابله با ضد حمله اوکراینی ها، به خودشان شلیک کنند.

اوکراین مدعی شده که از آغاز جنگ، روسیه ۵,۸۰۲ خودرو نظامی خود را از دست داده که شامل ۱,۰۷۳ تانک بوده که ۳۳۴ فروند آن ها توسط نیروهای اوکراینی به غنیمت گرفته شده و ۵۱ فروند نیز توسط خود نیروهای روسی رها شده است، تانک هایی که توسط مکانیک های اوکراینی برای استفاده در نبردها تعمیر و آماده سازی می شوند. زلنسکی به طعنه گفته است که اکنون روسیه به یکی از بزرگ ترین تامین کنندگان سلاح این کشور تبدیل شده است: «امروز، در واقع نیروهای روسی یکی از تامین کنندگان تجهیزات برای ارتش ما هستند».

منبع: روزیاتو

۱ نظر
  1. تنها

    نصف حق کسانی است که به ملت وکشوری مستقل حمله می‌کنند هرکشوری باشه

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.