راه‌های یافتن گمشدگان اربعین

مدیرکل برنامه‌ریزی، پذیرش و اعزام عتبات عالیات، با اعلام این‌که ۵۷۰ کارگزار در ۷۱ ایستگاه در عراق و مرزها، مسؤولیت راهنمایی زائران و امداد گمشدگان را انجام می‌دهد، خبر داد: تاکنون ۹۴۳۵ نفر گمشده در عراق، امدادرسانی شده‌اند.

به گزارش تازه‌نیوز، حمیدرضا محمدی درباره شرایط امداد و راهنمایی زائران در اربعین، توضیح داد: یکی از وظایفی که از سوی ستاد اربعین به سازمان حج و زیارت به عنوان مسؤول ثبت‌نام اربعین واگذار کرده، راهنمایی زائران و امور گمشدگان است. بر این اساس، سازمان حج و زیارت با استفاده از ظرفیت کارگزارن حج که با امور زائران و چالش‌های سفرهای زیارتی آشنا هستند، طی فراخوانی حدود ۵۷۰ نفر کارگزار زیارتی را از تمام استان‌ها به عراق اعزام کرد.

به نقل از ایسنا، مدیرکل دفتر برنامه ریزی، پذیرش و اعزام زائران عتبات عالیات افزود: درحال حاضر ۲۰ ایستگاه امداد و راهنمایی در شهر کربلا، ۱۸ ایستگاه در شهر نجف، ۹ ایستگاه در شهر کاظمین، ۴ ایستگاه در شهر سامرا و ۹ ایستگاه در مرزهای زمینی مهران، شلمچه، چزابه، خسروی، تمرچین و باشماق ایجاد شده که کارگزاران مستقر در آن مسؤولیت امداد گمشدگان و راهنمایی زائران را به عهده دارند. ماموران مستقر در این ایستگاه‌ها با کاور کِرِم‌رنگ که روی آن پرچم ایران و آرم سازمان حج و زیارت، حک شده و در پشت کاور عنوان «خادم الزوار» نوشته شده است، قابل شناسایی هستند.

به گفته او، در مدت فعالیت این ایستگاه‌ها حدود ۱۰۵ هزار زائر راهنمایی شده‌اند، ۹ هزار و ۴۳۵ زائر گمشده، امداد شده‌اند و ۲۳۹۰ شیء گمشده نیز تحویل آن‌ها شده که با سازوکاری و در همکاری با پست در صورت داشتن مشخصات به صاحبان آن‌ها در ایران تحویل داده خواهد شد.

محمدی همچنین از راه‌اندازی یک مرکز پاسخگویی ویژه اربعین به شماره تلفن ۶۴۵۱۱ و با پیش‌شماره تهران (۰۲۱) برای اطلاع‌رسانی درباره وضعیت زائران شرکت‌کننده در اربعین خبرداد و درباره آن توضیح داد: این شماره تلفن برای مواقعی است که خانواده‌ها در ایران از وضعیت زائر خود بی‌خبر هستند که می‌توانند از این طریق مشخصات زائر را اعلام کرده و آن اطلاعات در اختیار شبکه راهنمای زائر قرار می‌گیرد و پی‌گیری‌های لازم انجام خواهد شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.