خط‌و‌نشان جدید اوکراین برای روسیه: به آتش‌شان پاسخ می‌دهیم!

یک مقام اوکراینی روز چهارشنبه اعلام کرد اگر لازم باشد، نیروهای این کشور داخل مرزهای روسیه را هدف قرار خواهند داد

به گزارش تازه‌نیوز، فرماندار منطقه «لوهانسک اوبلاست» در مصاحبه با نشریه «نیوز ویک» گفت، نیروهای اوکراینی هر کاری که لازم باشد برای بیرون راندن کامل روس‌ها از مناطق اشغال‌شده اوکراین انجام خواهند داد.

این مقام اوکراینی که مدیریت دولت محلی در یکی خطوط مقدم جنگ در شرق اوکراین را بر عهده دارد افزود، این بدان معنا است که ممکن است انهدام اهدافی درون خاک روسیه توجیه شود.

به نقل از فارس، او در ادامه اظهاراتش گفت: «اگر آن‌ها از هر جایی به ما شلیک کنند، ما بیکار نمی‌مانیم و صرف نظر از اینکه آن‌ها کجا باشند، به آتش‌شان پاسخ می‌دهیم».

این اظهارات در حالی بیان شده‌اند که پیش‌تر مقام‌های اوکراینی اعلام کرده‌اند توپخانه روسیه از داخل خاک این کشور مواضع مختلف داخل اوکراین را هدف قرار می‌دهند. ارتش روسیه طی هفته گذشته با موشک‌های کروز حومه شهر خارکیف در شمال شرق را هدف قرار داده است.

این مقام اوکراینی افزود: «ما سامانه‌های دفاع موشکی داریم که به خوبی عمل می‌کنند و البته که غربی‌ها می‌توانند سامانه‌های بهتری به ما تحویل دهند. اما قرار نیست بیکار بنشینیم. ما به حملات، به همان شکل پاسخ می‌دهیم و هر موقع فرصت ایجاد شود به طور متقابل آتش خواهیم گشود».

مقامات روس اعلام کرده‌اند از زمان شروع جنگ، نواحی مرزی روسیه از جمله بلگورود، بریانسک و کورسک را هدف قرار داده‌اند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.