آمار کشته‌های درگیری نظامی بین آذربایجان و ارمنستان

نخست وزیر ارمنستان گفت: ۱۰۵ نفر ارمنی در درگیری با آذربایجان کشته شدند.

به گزارش تازه‌نیوز، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان با حضور در جلسه نمایندگان پارلمان این کشور گفت»: تعداد کشته‌های این کشور در درگیری با نیروهای آذربایجان به ۱۰۵ نفر رسیده است.

به نقل از ایرنا به نقل از آرمناپرس، این درحالیست منابع دولتی در ارمنستان دیروز سه‌شنبه تعداد کشته‌های این کشور را ۴۹ نفر اعلام کرده بودند.

پاشینیان  در سخنرانی خود مقابل نمایندگان پارلمان گفت من در برابر شهدایمان سر تعظیم فرود می آورم.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان مدعی شد که نیروهای ارمنستانی مشغول فعالیت های تجسسی در مرز مشترک و نقل و انتقال جنگ افزار بوده و دوشنبه شب نیز دست به مین گذاری زدند. این وزارتخانه افزود که یگان های ارتش ارمنستان به تعدادی از مواضع، پناهگاه ها و استحکامات نیروهای نظامی این جمهوری با خمپاره و دیگر سلاح ها حمله کردند و در نتیجه تلفاتی به نیروها و خساراتی به زیرساخت های نظامی وارد شد.

از سوی دیگر وزارت دفاع ارمنستان نیز در بیانیه ای خبر داد که اوضاع در مناطق مرزی ملتهب بوده و تیراندازی های شدید که “در نتیجه تحریکات گسترده طرف آذربایجانی آغاز شده”، کماکان ادامه داشته است و نیروهای این کشور واکنش متناسبی به آن داده اند.

وزیر امور خارجه جمهوی اسلامی در گفت‌وگو با همتای جمهوری آذربایجانی خود تاکید کرد: ما مرز ایران و ارمنستان را یک راه ارتباطی تاریخی می‌دانیم که باید بدون تغییر حفظ شود.

حسین امیرعبداللهیان صبح چهارشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با جیحون بایرام‌اف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در خصوص تحولات اخیر در منطقه قفقاز جنوبی به تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه در این تماس، با ابراز نگرانی شدید از شروع دور تازه درگیری‌ها میان آذربایجان و ارمنستان، برآمادگی کشورمان برای کمک به حل و فصل موضوع به صورت مسالمت آمیز و از طرق سیاسی تاکید کرد.

امیرعبداللهیان افزود: ما همواره بر حفظ تمامیت ارضی کشورها از جمله آذربایجان و ارمنستان تاکید داریم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.