صعود قیمت در بازار‌ها/ دلار ۳۵۰ تومان گران شد! +جزئیات

قیمت دلار امروز در تهران از نیمه کانال ۳۱ هزار تومان بالا رفت و تا محدوده ۳۱ هزار و ۶۵۰ تومان پیشروی کرد. این قیمت در مقایسه با عصر دیروز تقریبا ۳۵۰ تومان افزایش را نشان می دهد .

به گزارش تازه‌نیوز، بررسی هسته مرکزی بازار ارز تهران امروز پنجشنبه ۲۴ شهریور ماه حکایت از قدرت نمایی معامله گران افزایشی دارد.

افزایش قیمت دلار در بازار آزاد

به نقل از اقتصاد‌نیوز، قیمت دلار امروز در تهران  از نیمه کانال ۳۱ هزار تومان بالا رفت و تا محدوده ۳۱ هزار و ۶۵۰ تومان پیشروی کرد. این قیمت در مقایسه با عصر دیروز تقریبا ۳۵۰ تومان افزایش را نشان می دهد .

عده ای از معامله گران معتقد بودند عبور اسکناس آمریکایی از مرز ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان موجب شد خریداران بیشتری وارد بازار شوند.

از نگاه این دسته از فعالان در صورتی که نرخ دلار در بالای موقعیت فعلی امروز قرار بگیرد این امر ممکن است  شجاعت بیشتری را به بازیگران جدید ارزی برای قرار گرفتن در موقعیت خرید بدهد و به تبع آن نرخ دلار  در آـینده به سمت ۳۱ هزار و ۸۰۰ تومان هم حرکت کند.

صعود دلار هرات به کانال ۳۱ هزار

البته امروز  هرات هم شاهد صعود اسکناس آمریکایی به کانال بالاتر بود . قیمت دلار هرات امروز  از مرز حساس  ۳۰ هزار و ۸۰۰ تومان فاصله گرفت  و به۳۱ هزار و ۱۵۰ تومان رسید . قیمت مذکور نسبت به روز گذشته تقریبا ۳۵۰ تومان بالاتر بود. بازیگران ارزی می گفتند  در صورتی که  دلار هرات به مرز مقاومتی جدید برسد این امر انتظارات صعودی  در تهران را  بیشتر خواهد کرد .

عبور دلار سلیمانیه از مرز حساس

نرخ دلار سلیمانیه هم امروز از یک مرز حساس عبور کرد و سودای کانال شکنی در سر داشت . قیمت دلار سلیمانیه امروز از مرز ۳۱ هزار و ۸۰۰ تومان عبور کرد و به ۳۱ هزار و ۸۸۰ تومان رسید .

نرخ حواله درهم هم مسیر قیمت دلار شد

از سوی دیگر نرخ حواله درهم نیز امروز هم مسیر قیمت دلار شد. قیمت درهم امروز بیش از ۱۰۰ تومان رشد را ثبت کرد و به ۸ هزار و ۷۱۵ تومان رسید .

بازار ساز ضربه فنی شد؟

به عقیده  عده ای از بازیگران ارزی مجموع عوامل یاد شده  موجب شد بازارساز در گوشه رینگ قرار بگیرد و ضربه فنی شود.

ابر سیاه برسر بازار دلار

البته در  کنار عوامل مذکور ابر سیاهی برجام  و… بر سر بازار ارز تهران سنگینی می کند . بعد از اینکه جلسه شورای حکام آژانس درباره ایران دیروز بدون قطعنامه پایان یافت. بازار با خبر تحریم های جدید روبرو شد. وزارت خزانه‌داری آمریکا  از تحریم ۱۰ شخص و شرکت ایرانی خبر داد. البته این پایان ماجرا نبود و شوک دوم از سوی جوزپ بورل ،مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به دلار تهر ان رسید . بورل در تازه ترین اظهارات خود مدعی شد که مذاکرات احیای برجام به بن‌بست خورده است.  همین اظهارنظر کافی بود تا قدرت معامله گران افزایشی بار دیگر تقویت شود.

از سوی دیگر  امضای بیانیه پیشنهادی ۱+۳ (تروئیکای اروپایی و آمریکا) درباره عدم همکاری پادمانی ایران در نشست  آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توس  ۵۶ کشور از جمله ۲۳ عضو شورای حکام موجب تقویت بدبینی ها و افزایش نگرانی ها در بین معامله گرذان بازار ارز تهران شد .

اولیانوف  هم باشاره به اظهارات‌ برجامی بور گفت: او حق دارد بدبین باشد.اتحادیه اروپا کمک قابل توجهی به مذاکرات وین کرد. به نظر می رسد  سایه هراس در بازار ارز تهران افتاده  و بازیگران این بازار با آسودگی بیشتری در موقعیت خرید قرار گرفته و قدرت معامله گران افزایش همچنان بیشتر  است و  و در مقابل  معامله گران کاهشی تضعیف شدند .

در این شرایط خبری، تصور معامله گران این است که احتمالا تا آبان توافق هسته ای امضا نخواهد شد و سطح تنش های ایران و غرب همچنان باقی است.

قیمت دلار در بازار رسمی

قیمت دلار در صرافی ملی هم امروز در محدوده ۲۸ هزار و ۷۵۳ تومان معامله شد. نرخ دلار در بازار متشکل ارزی هم در زمان نوشتن این گزارش۲۸ هزار و ۶۱۰ تومان بود.

ریزش قیمت اونس طلا به کانال ۱۶۰۰ دلار

قیمت اونس طلا امروز به کانال ۱۶۰۰ دلار ریزش کرد . این فلز گران بهای جهانی عصر امروز بیش از ۱۲ دلار کاهش را تجربه کرد و در محدوده ۱۶۸۹ دلار قرار گرفت.

 قیمت طلا و سکه بالا رفت

قیمت طلا ۱۸ عیار هم امروز به واسطه افزایش قیمت دلار به سمت بالا حرکت کرد . این فلز گران بهای داخلی عصر امروز با ۸ هزار و ۸۰۰ تومان افزایش نسبت به روز چهارشنبه به قیمت ۱ میلیون و ۳۲۶ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد .

قیمت سکه امامی هم امروز در محدوده ۱۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان تا ۱۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته افزایش را نشان می دهد .

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.