اقدام مسکو در سازمان ملل برای پایان دادن به جنگ

شرکت کنندگان در رایزنی های بسته شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آرا به نفع آتش بس زودهنگام بین ایروان و باکو صحبت کردند.

به گزارش تازه‌نیوز، نماینده روسیه در نشست غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره وضعیت مرزهای آذربایجان و ارمنستان و تلاش های مسکو و سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) برای پایان دادن به درگیری های باکو و ایروان خبر داد.

به نقل از ایرنا، تاس گفت این مساله را  واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز چهارشنبه به خبرنگاران اعلام کرد.

تاس افزود: همانطور که واسیلی نبنزیا نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل خاطرنشان کرد، شرکت کنندگان در رایزنی های بسته شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آرا به نفع آتش بس زودهنگام بین ایروان و باکو صحبت کردند.

نبنزیا خاطرنشان کرد، “همه به اتفاق آرا به نفع آتش بس زودهنگام و حل و فصل اوضاع با ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک صحبت کردند. اکنون در مورد نوع سند مطبوعات – یادداشت TASS)، کارشناسانی در سالن حضور دارند که نبنزیا گفت که آنها را نهایی می کند.

 اصرار داریم که باید به اظهارات سه جانبه روسای جمهور روسیه، ارمنستان و آذربایجان در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ اشاره شود که مبنای عادی‌سازی روابط دو کشور است و حاوی درخواست‌ها و تعهداتی است.

آتش بس و همچنین تعدادی پروژه که طرفین باید در چارچوب این توافقات انجام دهند و اقداماتی برای عادی سازی روابط در حال انجام است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.