دردسر ترور سلمان رشدی برای ایران؛ آمریکا چه تصمیمی خواهد گرفت؟

آمریکا می‌خواهد نهادها و سازمان‌های ایرانی مشوق ترور سلمان رشدی را تحریم کند.

به گزارش تازه‌نیوز، اعتمادآنلاین نوشت: وال‌استریت‌ژورنال به نقل از منابع آگاه خبر داد که دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا می‌خواهد نهادها و سازمان‌های ایرانی مشوق ترور سلمان رشدی را تحریم کند.

تحریم‌هایی که دولت آمریکا در حال بررسی آن‌ها است، شامل محدود کردن دسترسی این نهادها به سیستم مالی جهانی خواهد بود.

این منابع خبری گفتند که برخی از نهادها و سازمان‌های وابسته به ایران برای کشتن رشدی، جوایزی در نظر گرفته‌اند که به اعتقاد آمریکا انگیزه چنین حملاتی هستند.

آن‌طور که یورونیوز خبر داد، مقام‌های آمریکایی بر این نظرند که عناصر وابسته به ایران به دلیل حمایت از فتوای سال ۱۹۸۹ روح الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی برای کشتن رشدی، مسئول هستند.

سلمان رشدی، نویسنده بریتانیایی هندی تبار ۷۵ ساله در جریان یک مراسم در شهر نیویورک آمریکا با چاقو مورد حمله قرار گرفت و به شدت زخمی شد.

سلمان رشدی پس از صدور فتوای آیت‌الله خمینی مبنی بر «ارتداد و مهدورالدم بودن» او به دلیل نوشتن کتاب «آیات شیطانی»، برای دهه‌ها تحت حفاظت پلیس زندگی کرد.

«آیات شیطانی» چهارمین کتاب رشدی که نخستین بار در سال ۱۹۸۸ منتشر شد، به توصیف زندگی پیامبر اسلام و خانواده او پرداخته است.

«بنیاد پانزده خرداد» در ایران که زیر نظر رهبر این کشور فعالیت می‌کند یکی از مهم‌ترین نهادهایی است که بیش از سه میلیون دلار برای قتل سلمان رشدی جایزه تعیین کرده است. با این حال، بنیاد پانزده خرداد از زمان حمله به رشدی تاکنون سکوت کرده است.

4 نظر
  1. ساسان

    آمریکا چه تصمیمی خواهد گرفت؟؟؟
    آمریکا نگو اربابتون صهیونیست های سرمایه دار آمریکایی رو بگو.
    چراغی که ایزد بفروزد،هرآنکه فوت کند ریشش بسوزد.

  2. میتی پارتیزان

    با اعتقادات کسی نباید بازی کرد! اعتقاد برا یه آدم حکایت همون جمع شدن اهل یه دهات برا دعا بارون بود که تنها یک پسربچه با خود چتر برد این یعنی ایمان.
    باز وقتی یه بچه را میندازی هوا تا بخنده بچه تصورش با اعتماد کامل اینه که میگیریدش که نخوره زمین
    این یعنى اعتماد.
    بازهر شب ما به رختخواب میرویم ما هیچ اطمینانى نداریم که فردا صبح زنده بیدار میشیم با این حال هر شب ساعت را براى فرداکوک میکنیم
    این یعنى امید.
    این با ایمان امید اعتماد اهل یقین به کتاب مقدس بازی کرده باس تاوانشا بده هم خودش هم طرفداراش

  3. س ه

    امریکا بزرگترین و کارکشته ترین و مردمی ترین فرمانده ایرانی را ترور میکنه هیچ آمریکایی نمیگه امریکا دچار دردسر شد!!! ی نفر ادم با پدر مادر پیدا شده در خاک خود امریکا یک ملعونی را کشته میگید دردسر برای ایران!!!!!!!!!!!!!!!

  4. آراز

    تا باشد از این دردسرها.
    اینکه سلمان رشدی فحش بگوید و مسلمان آزاده‌ای بر دهنش بکوبد ، این دردسر نیست منت است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.