علم‌الهدی : مردم عراق به مشهدی‌ها فرهنگ میزبانی را آموختند

امام‌ جمعه مشهد با اشاره به پذیرایی مردم عراق از زائران ایرانی در راهپیمایی اربعین، گفت: امروز به برکت پیاده‌روی اربعین، دیگر کسی نمی‌تواند بین ملت‌های ایران و عراق جدایی بیاندازد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی(ع) با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی، اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین از سال اول شهادت امام‌حسین(ع) برگزار شد. در آن زمان هم اهل بیت امام و هم‌ افرادی که از حضور در صحرای کربلا جا مانده بودند، در این راهپیمایی شرکت کردند.

وی افزود: راهپیمایی اربعین به معنای الحاق به امام حسین است. امروز پیاده‌روی اربعین، به غیر از اینکه نشان‌دهنده عشق به امام حسین است، حرکت به سمت یک هدف مشخص را نشان می‌دهد و آن هدف فقط مزار امام نیست، بلکه هدف، گام برداشتن به سمت ظهور امام زمان(عج) است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه امام زمان وقتی ظهور می‌کند که امام‌ حسین جهانی شده باشد، ادامه داد: این امر به وسیله پیاده‌روی اربعین محقق می‌شود. راهپیمایی اربعین، در جهان امام حسین را به عنوان یک نقطه آرمانی تمام مذاهب مسلمان معرفی می‌کند و باعث افزایش توجه مردم به ظهور امام زمان می‌شود.

علم‌الهدی با بیان اینکه مراسم جاماندگان از اربعین در تمام شهرها برگزار می‌شود و افرادی که نتوانسته‌اند در راهپیمایی اربعین شرکت کنند، در این مراسم حضور یابند، گفت: در مشهد هم فردا از صبح تا حدود ساعت ۷ بعدازظهر، این مراسم از میدان ۱۵ خرداد تا حرم‌ مطهر انجام می‌شود. در این مراسم شرکت کنید تا نام شما هم در شمار افراد حضور یافته در پیاده‌روی اربعین ثبت شود.

این مطالب را هم ببینید:

وی با اشاره به پذیرایی مردم عراق از زائران ایرانی در راهپیمایی اربعین، بیان کرد: امروز به برکت پیاده‌روی اربعین، دیگر کسی نمی‌تواند بین ملت‌های ایران و عراق جدایی بیاندازد. امسال باوجود جمعیت بیشتر زائران و همچنین وجود مشکلات داخلی در عراق، کوچکترین تنزلی در پذیرایی مردم عراق از زائران پیش نیامد.

امام‌ جمعه مشهد ضمن تشکر از ملت و دولت عراق برای میزبانی شایسته از زائران اربعین، اضافه کرد: مردم عراق به مشهدی‌ها فرهنگ میزبانی را آموختند. امسال پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۰ میلیون زائر وارد مشهد شود و ممکن است این تعداد حتی به ۲۰ میلیون نفر هم برسد. تمامی مراکز اسکان در مشهد، تنها ظرفیت پذیرش ۶۰۰ هزار نفر را دارند. سایر زائران مهمان شما مجاوران هستند. در این دهه آخر صفر اگر خانواده‌ای از زائران، شب سرپناه نداشته باشد، امام رضا ما مردم مشهد را نمی‌بخشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.