پیام آیت‌الله بیات زنجانی درباره درگذشت مهسا امینی: گشت ارشاد غیرقانونی، غیرعقلایی و نامشروع است +عکس

آیت‌الله بیات زنجانی در واکنش به درگذشت مهسا امینی و حوادث اخیر مربوط به گشت ارشاد و مبارزه با بدحجابی اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، آیت‌الله اسدالله بیات زنجانی از مراجع عظام تقلید در پی رخدادهای تلخ منجر به درگذشت مهسا امینی پیامی صادر کرد.

در پیام آیت‌الله بیات‌زنجانی که در صفحه رسمی اینستاگرام ایشان منتشر شده آمده است: در ارتباط با اتفاقی که پس از مواجهه گشت ارشاد، برای دختر جوان‌مان مرحومه مهسا امینی رخ داده است عرض می‌کنم که مجموعه رفتارها و وقایعی که موجب این اتفاق ناگوار و تأسف‌برانگیز شده، هم غیرقانونی است، هم غیرعُقلایی است و هم نامشروع.
غیرقانونی است از آن حیث که هیچ یک از قوانین کشور، مأموریت ارشاد و تربیت شهروندان را به پلیس نسپرده است،
غیرعُقلایی است از آن حیث که تا جایی که می‌دانیم و در تاریخ دیده‌ایم این قبیل تلاش و تقلّاهای قهری هیچ‌وقت در هیچ جامعه‌ای موجب گسترش و استقرار پایدار و ماندگار هیچ ارزشی از ارزش‌های الهی و انسانی نشده است
و نیز غیرمشروع است چون همان‌طور که بارها گفته‌ام آیه کریمه «لا إکراه فی الدین» با اطلاقی که دارد به صراحت و شفافیت تمام، مؤمنان را از توسعه قهری و ترویج ستم‌گرانه و ظالمانۀ ارزش‌هایی که آن‌ها را دینی و اخلاقی می‌پندارند بازداشته است چون این عین تناقض است و تناقض در هیچ کجای عالم بقا ندارد.
خداوند إن شاء‌الله این دختر عزیزمان را مشمول رحمت واسعه خودش قرار بدهد، به خانواده محترم ایشان صبر و اجر عنایت بفرماید و به لطف یا به قهرش حقیقت کلام امیرالمؤمنین سلام‌الله‌علیه را به آمران و مأموران این قبیل حوادث القا بفرماید که مقام و قدرت اگر ماندنی بود به شما نمی‌رسید.

پیام آیت‌الله بیات زنجانی برای مهسا امینی

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.