طلسم جردن باروز بازهم نشکست/ نخودی صاحب مدال نقره شد

آزادکار وزن ۷۹ کیلوگرم ایران در دیدار فینال رقابت‌های جهانی صربستان، مقابل حریف عنوان‌دار خود از آمریکا شکست خورد و برای دومین سال پیاپی به مدال نقره جهان رسید.

به گزارش تازه‌نیوز، در ادامه رقابت‌های ۴ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در بلگراد صربستان، محمد نخودی نماینده وزن ۷۹ کیلوگرم ایران و دارنده مدال نقره جهان ۲۰۲۱ در دیدار فینال برابر جردن باروز دارنده ۵ مدال طلای جهان و یک طلای المپیک از آمریکا به میدان رفت و در پایان با نتیجه ۴ بر ۲ شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد. نخودی سال گذشته و در فینال رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ نروژ نیز با نتیجه ۵ بر یک برابر جردن باروز شکست خورده بود.

تاکنون هیچ کدام از کشتی گیران ایران طی سال های گذشته موفق به شکست جردن باروز نشده‌اند و با این شکست نیز کماکام طلسم شکست ناپذیری باروز مقابل کشتی گیران ایران پابرجا ماند.

به نقل از ایسنا، نخودی پیش از این در دور نخست مقابل یاکوب شیخ جمال از رومانی ۷ بر ۶ به برتری رسید. وی سپس مقابل دولگون آلتانزول از مغولستان در مدت زمان یک دقیقه و ۱۰ ثانیه به پیروزی ۱۰ بر صفر رسید. وی در سومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی نیز برابر بکزاد عبدالرحمان اف دارنده مدال‌های برنز جهان و المپیک از ازبکستان با نتیجه ۱۰ بر ۵ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. نخودی در نیمه نهایی نیز برابر واسیل میخایلوف از اوکراین به روی تشک رفت و در پایان در یک کشتی دشوار با نتیجه۵ بر ۴ به برتری رسید و به فینال رسید.

در ادامه این رقابت‌ها، حسن یزدانی نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم ایران ودارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک در مبارزه‌ای حساس تا دقایقی دیگر مقابل دیوید تیلور دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک به میدان می‌رود. امیرحسین زارع نیز در وزن ۱۲۵ کیلوگرم نیز برای کسب مدال برنز جهان مقابل آمارور دسی از کانادا برای کسب مدال برنز جهان به میدان خواهد رفت.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.