نتانیاهو: توافقنامه‌های عادی‌سازی چهره خاورمیانه را تغییر دادند

خبرگزاری رسمی امارات از دیدار وزیر خارجه این کشور با نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی خبر داد. نتانیاهو نیز پس از این دیدار در توییتی مدعی شد که «توافقنامه‌های عادی‌سازی چهره خاورمیانه را به طور کامل تغییر دادند».

به گزارش تازه‌نیوز، خبرگزاری رسمی امارات (وام) اعلام کرد، عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات در سفر رسمی که به اراضی اشغالی داشت، با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی و رئیس فعلی اپوزیسیون این رژیم دیدار کرده و دو طرف درباره توسعه مستمر سطح همکاری‌های مشترک میان امارات و رژیم صهیونیستی گفتگو کردند.

طبق گزارش وام، بن زاید در این دیدار با تاکید بر روابط دو جانبه برجسته میان امارات و رژیم صهیونیستی گفت: همکاری‌ها و مشارکت‌ها در تمامی زمینه‌ها رشد و توسعه داشته‌اند.

به نقل از ایسنا، همچنین این خبرگزاری اعلام کرد، وزیر خارجه امارات در این دیدار از تلاش‌های گسترده نتانیاهو در امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۰ تقدیر کرد.

نتانیاهو پس از دیدار با بن زاید با انتشار توییتی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار مدعی شد: دو طرف اماراتی و اسرائیلی این روزها دو ساله شدن توافقنامه صلح‌شان را جشن گرفته‌اند، «توافقنامه‌های تاریخی ابراهیمی (عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی) چهره خاورمیانه را به طور کامل تغییر دادند».

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شد: “صلح میان دو طرف امید زیادی ایجاد می‌کند، همچنین توافقنامه‌های ابراهیمی شکوفایی را برای هر دو به ارمغان آورده است”.

طبق گزارش وام، همزمان با دومین سالگرد امضای توافقنامه صلح میان امارات و رژیم صهیونیستی، وزیر خارجه امارت عصر چهارشنبه در چارچوب سفری رسمی و برای اولین بار وارد اراضی اشغالی شد، در این سفر یک هیئت عالی رتبه اقتصادی او را همراهی می‌کنند.

امارات و رژیم صهیونیستی ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ در واشنگتن و با نظارت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا توافقنامه‌ای را برای عادی‌سازی روابط به امضا رساندند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.