آماده‌باش کامل خاورمیانه برای اقدامات احتمالی ترامپ!

با وجود نگرانی‌های داخلی از رفتارهای ناگهانی ترامپ، برخی کارشناسان از آماده‌باش کشورهای منطقه برای پرهیز از هرگونه تنش در مقابل رفتارهای احتمالی خبر می‌دهند.

به گزارش سرویس خبر ویژه تازه نیوز، تبعات شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری و عدم پذیرش این شکست تاریخی، حالا تحلیلگران سیاسی این کشور را نیز نگران رفتارهای غیر معقول و ناگهانی و غافلگیرانه ترامپ کرده است.

ایندیپندنت در مقاله‌ای نوشته است: در هفته های آخر ریاست جمهوری ترامپ، متحدان ایران در حالت هشدار کامل هستند.
دو مقام عراقی می گویند ایران به متحدانش در سراسر خاورمیانه دستور داده که در این هفته های پایانی دوره ترامپ، به هوش باشند و از هر اقدامی علیه آمریکا که بتواند بهانه به او بدهد، پرهیز کنند.

به گزارش تازه نیوز، فارین پالیسی نیز در تردید اتفاقات دو ماه پیش رو، پرسش مهمی مطرح می‌کند: آیا ترامپ تلاش خواهد کرد پیش از ترک کاخ سفید، ایران را بمباران کند؟ او یک رییس جمهوری نامتعادل است و احتمال بالایی برای غافلگیری و درگیری وجود دارد.

این در حالی است که شورای روابط خارجی امریکا نیز در تحلیلی نسبت به اتفاقات جدید در امریکا، هشدار داده است. این مقاله با یک سوال آغاز می‌شود: آیا یک رییس جمهوری نامتعادل باید تصمیمات مهم سیاست خارجی را بگیرد؟ «کاهش شمار نیروها در افغانستان و عراق، تحریم های تازه بر ایران و محدود کردن بیشتر تجارت با چین، از این جمله است…»

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.