اولین تصمیم مهم کیروش درباره ملی‌پوشان لیگ برتر

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ می‌گوید کارلوس کیروش در نظر دارد اردوهای هفتگی را برای ریکاوری و زیر نظر گرفتن ملی پوشان شاغل در لیگ برتر از سر بگیرد.

به گزارش تازه‌نیوز، سهیل مهدی درباره جلسه مسئولان سازمان لیگ با کارلوس کیروش و هماهنگی برای برنامه‌های تیم ملی گفت: کادری که کنار کیروش هستند، مطالعات دقیقی درباره روزهای پیش رو و برنامه‌های تیم ملی، ملحق شدن لژیونرها و … داشتند. امسال نسبت به دوره‌های قبل جام جهانی متفاوت است و تیم‌های ملی می‌توانند یک هفته قبل از شروع مسابقات بازیکنان را در اختیار بگیرند. بازیکنان لژیونر همه کشورها یک هفته قبل از جام جهانی می‌توانند به تیم‌های ملی بیایند. عملاً نمی‌توانیم اردوی بلند مدت داشته باشیم.

به نقل از مهر، وی افزود: نمی‌توانیم نیم فصل را قبل از جام جهانی تمام کنیم. فشردگی مسابقات لیگ را از برنامه خارج و مثل کشورهای دیگر چند هفته باقیمانده را با آسایش برگزار می‌کنیم. در خلال مسابقات لیگ، ملی پوشان شاغل در لیگ برتر چند روزی برای ریکاوری در اختیار تیم ملی قرار می‌گیرند و مجدداً به باشگاه‌ها بر می‌گردند.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ تاکید کرد: بهترین حالت این بود که نیم فصل را تمام کنیم و بعد از جام جهانی نیم فصل دوم را شروع کنیم.

این مطالب را هم ببینید:

به گفته مهدی، در فرصت باقیمانده تا شروع جام جهانی، احتمالاً پنج یا شش هفته دیگر از مسابقات لیگ برگزار می‌شود و این رقابتها تا شروع اردوی دائمی تیم ملی، حداکثر در هفته دوازدهم متوقف خواهد شد.

وی با بیان اینکه جدول این اجازه را می‌داد که مسابقات لیگ تا نیم فصل برگزار بشود، افزود: با این حال برنامه‌های تیم ملی در اولویت است. با این برنامه جدید، تیم‌ها استراحت بیشتری بین مسابقات خواهند داشت. سعی می‌کنیم امروز برنامه دو تا سه هفته آینده لیگ برتر را اعلام کنیم و تیم‌ها بتوانند برای پرواز و سفر برنامه ریزی کنند.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در پاسخ به این سئوال که آیا تکلیف بازی دوستانه با روسیه مشخص است؟ گفت: اطلاعی از بازی روسیه ندارم. قرار است یک بازی دیگر هم قبل از جام جهانی داشته باشیم ولی اینکه چقدر قطعی است اطلاعی ندارم.

مهدی خاطرنشان کرد: از سوی سرمربی سابق تیم ملی یک برنامه اعلام شده بود. بر اساس نیاز او برنامه مسابقات لیگ را تنظیم کرده بودیم. منطقی است با تغییر سرمربی، برنامه هم عوض شود. این بحث شخصی نیست. هر مربی بر اساس تعهدات و تفکرات فنی نیاز دارد امکاناتی در اختیارش قرار بگیرد.

وی در پایان در خصوص احتمال برپایی اردوی تیم ملی در کشور امارات هم گفت: اطلاعی ندارم. اگر هم باشد به ما چیزی نگفته‌اند. البته نمی‌توانند عملاً اردویی داشته باشند. شاید برای جام ملت‌های آسیا باشد؛ شاید هم چند روز مانده تا شروع جام جهانی.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.